//
کدخبر: ۳۱۵۶۲۵ //

بغداد حمله شب گذشته آمریکا را نقض حاکمیت ملی خود دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، حمله شب گذشته جنگنده های آمریکا به نیروهای بسیج مردمی ( حشد الشعبی) این کشور در مرز عراق و سوریه را نقض حاکمیت ملی کشورش دانست و به شدت آن را محکوم کرد.

بغداد حمله شب گذشته آمریکا را نقض حاکمیت ملی خود دانست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری ملی عراق (واع)، « احمد الصحافی» امروز (دوشنبه) گفت: دولت عراق این حمله را نقض حاکمیت ملی خود و خروج آشکار [ آمریکا ] از قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی می‌داند. 

وی افزود: این وزارتخانه بار دیگر تاکید می‌کند که عراق نمی‌پذیرد خاکش برای هرگونه درگیری یا تسویه حساب طرف‌ها مورد استفاده قرار گیرد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق حمله شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به یک پایگاه متعلق به نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق را محکوم کرد و افزود:  دولت عراق در حال انجام مراحل تحقیقات خود درباره این حمله است. 

وی افزود: ما تاکید می‌کنیم که به حاکمیت ملی و وحدت عراق پایبندیم و به هر آنچه که موجب ارتقای آن می‌شود، و برای آنکه تکرار نشدن چنین حملات غیرقابل قبول و محکوم شده تضمین شود از طریق هماهنگی و ارتباط مداوم با طرف‌های مختلف و از طریق ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک متمسک می‌شویم.  

وی اظهار داشت که دولت عراق در حال انجام مراحل تحقیقاتی خود برای اطمینان از حق حاکمیت در این کار است تا از هرگونه درگیری که به نظر می‌رسد برای امنیت و ثبات عراق مضر است، جلوگیری کند. 

جنگنده‌های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند. 

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می‌بردند. 

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده‌اند. 

به دنبال این حمله الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق با صدور بیانیه‌ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست. 

ائتلاف سیاسی فتح نیز در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیروهای بسیج مردمی عراق دانست. 

همچنین رهبر ائتلاف عراقیون به حمله آمریکایی‌ها علیه حشد الشعبی در مرزهای عراق با سوریه واکنش نشان داد. 

 «عمار حکیم» در بیانیه‌ای نوشت: با نگرانی شدید اخبار بمباران منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از رزمندگان با حمله جنگنده‌ها در مرزهای سوربه منطقه القائم را دنبال کردیم. 

وی افزود: تکرار این نقض‌ها را محکوم می‌کنیم. 

حکیم تاکید کرد: به شدت نقض حاکمیت عراق را از هر طرفی محکوم می‌کنیم و از دولت عراق می‌خواهیم به مسئولیت خود در برابر این گونه اقدامات عمل کند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان