//
کدخبر: ۳۱۵۱۳۵ //

ابراز نگرانی روسیه از احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان

همزمان با افزایش درگیری‌ها در افغانستان و ایجاد بسیج مردمی برای مقابله با طالبان، وزیر دفاع روسیه از احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی روسیه از احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نهمین کنفرانس بین‌المللی امنیت مسکو گفت: احتمال دارد به دنبال خروج نظامیان ناتو از افغانستان جنگ داخلی دیگری در این کشور آغاز شود.

وی با اشاره به ناکامی آمریکا و ناتو در افغانستان نیز افزود که در طی 20 سال گذشته افغانستان نتوانست یک ساختار قوی دولتی ایجاد کند و ثبات در این کشور تامین شود.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: افغانستان در پی عقب‌نشینی نظامیان ناتو از این کشور با پیامدهای منفی آن مانند وخیم‌تر شدن اوضاع، افزایش مهاجرت و جدی شدن خطر سرایت افراط‌گرایی به کشورهای همسایه مواجه خواهد شد.

به گزارش «آناتولی» شویگو همچنین تاکید کرد: کشورهای همسایه و سازمان‌های بین‌المللی باید با دقت تحولات اخیر افغانستان را دنبال کنند.

وی افزود: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله ایران و پاکستان که با افغانستان مرز مشترک دارند باید از تمام امکانات این سازمان استفاده کنند؛ بدون همکاری با تهران و اسلام‌آباد نمی‌توان گره افغانستان را باز کرد.

وزیر دفاع روسیه درحالی نسبت به وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار می‌دهد که همزمان با تشدید حملات طالبان و سقوط سریالی شهرستان‌های این کشور، دولت افغانستان برای مقابله با طالبان به بسیج مردمی و توزیع سلاح بین مردم رو آورده است.

این درحالی است که کارشناسان هشدار می‌دهند شبه‌نظامی‌سازی می‌تواند زمینه بحران داخلی دیگری را ایجاد کرده و حتی ممکن است سبب بروز جنگ داخلی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان