//
کدخبر: ۳۱۳۳۹۱ //

خلف وعده دولت جو بایدن درباره کودکان مهاجر جداشده از خانواده

علیرغم ادعاهای دولت جدید آمریکا درباره تلاش برای بازگرداندن کودکان مهاجر جدا شده از والدینشان در دولت ترامپ، طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا تنها هفت کودک از بیش از 2000 کودک به آغوش خانواده خود بازگشته‌اند.

خلف وعده دولت جو بایدن درباره کودکان مهاجر جداشده از خانواده
به گزارش فرتاک نیوز،

 طبق گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا که روز سه‌شنبه منتشر شد، تلاش ادعایی دولت جدید این کشور برای پیوند مجدد اعضای خانواده‌های مهاجر که دولت قبلی آن‌ها را از هم جدا کرده بود به کندی پیش می‌رود و تنها هفت کودک توسط کارگروه ویژه جو بایدن که در ماه فوریه راه‌اندازی شد، به والدین خود بازگردانده شده‌اند. طبق این گزارش، قرار است اعضای ۲۹ خانواده دیگر در هفته‌های آتی به یکدیگر بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این در حالی است که بایدن اندکی بعد از آغاز مسئولیت خود به عنوان رئیس‌جمهور کارگروهی را برای پیوند دادن اعضای خانواده‌های جدا شده از یکدیگر در مرز آمریکا و مکزیک در دوره ترامپ، تعیین و این اقدام دولت سابق را «تراژدی انسانی» خوانده بود.

دولت ترامپ هزاران خانواده مهاجر را تحت سیاست سختگیرانه موسوم به «تحمل صفر» که طبق آن همه افرادی را که به صورت غیرمجاز از مرز عبور کرده بودند را در بهار سال ۲۰۱۸ تحت تعقیب قرار می‌داد، از یکدیگر جدا کرد. ناظران دولتی و مدافعان می‌گویند این جدایی‌ها قبل از این زمان و حتی بعد از کنار گذاشته شدن این سیاست ادامه داشته است.

این کارگروه اولین گزارش ۱۲۰ روزه خود را دوم ژوئن (۱۲ خرداد) ارائه کرد و یک مقام وزارت امنیت داخلی دولت بایدن در دفاع از این عملکرد ضعیف مدعی شد این نهاد عمداً برای برطرف کردن موانع لجستیکی کند آغاز کرده تا بتواند این روند را در آینده تسریع کند.

بر اساس این گزارش، کارگروه ویژه بایدن با استفاده از اطلاعات مدافعان و دعاوی در جریان حدود ۳۹۰۰ کودک جدا شده از والدین در مرز آمریکا را شناسایی کرده و ۱۷۰۰ مورد هم تحت بررسی قرار دارند. از این ۳۹۰۰ کودک جداشده حدود ۱۸۰۰ نفر آن‌ها به خانواده‌ها بازگردانده شده‌اند که تقریباً همه این موارد پیش از تشکیل کارگروه دولت جدید آمریکا بوده است.

در حالی که تعداد کلی کودکانی که همچنان از والدین خود جدا هستند مشخص نیست، در گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا تخمین زده شده که تعداد آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ مورد است.

پیشتر هم خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دولت بایدن در اقدامی که ادامه سیاست دونالد ترامپ محسوب می‌شود ده‌ها هزار نفر از کودکان خانواده‌های پناهجو را در حدود ۲۰۰ مرکز حبس کرده است. بر اساس این گزارش، این مراکز در بیش از ۲۰ ایالت آمریکا وجود دارند و در ۵ مورد از آنها بیش از ۱۰۰۰ کودک حبس شده‌اند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی دوره چهار ساله خود بود. وی طرح ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود. 

علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، کار خود را با لغو سیاست‌های مهاجرتی ترامپ آغاز کرد، اما هنوز اقدام ملموسی در این زمینه صورت نگرفته است.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد نیروهای مرزبانی آمریکا در ماه فوریه نزدیک به یکصد هزار مهاجر را در مرز مکزیک و آمریکا بازداشت کردند. رویترز افزود این رقم بالاترین رقم بازداشت مهاجران در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ به این سو به شمار می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان