//
کدخبر: ۳۱۲۸۶۷ //

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

رسانه‌های عربی امروز شنبه از بمباران هوایی شمال عراق و استان دهوک از سوی جنگنده‌های ترکیه و کشته و زخمی شدن تعدادی از پیشمرگه‌های پ .ک . ک ( حزب کارگران کردستان ) خبر دادند.

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

الجزیره مباشر در گزارشی فوری به نقل از یک منبع در دولت کردستان عراق اعلام کرد، در حمله به مواضع حزب کارگران کردستان ( پ . ک .ک ) در استان دهوک عراق پنج پیشمرگه کشته شدند.

اسکای نیوز عربی دقایقی پیش در خبری فوری گزارش کرد: بر اثر بمباران جنگنده‌های ترکیه در منطقه آمادیه -  در مرز ترکیه با این کشورچهار نفر از پیشمرگه‌ها زخمی شدند.

الشرق قطر هم به نقل از یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد: جنگنده‌های ترکیه کوه‌های متین در شمال استان دهوک را هدف حمله قرار داده اند.
ترکیه سال ها است که به بهانه مقابله با عناصر «پ‌.ک.ک» در حال نقض تمامیت سرزمینی عراق در شمال این کشور است. گروه پ‌ ک ک که در ۴۰ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. 
ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ. ک. ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند  این کشور از جمله زنان و کودکان هستند.
آنکارا که در شمال عراق پایگاه نظامی دارد از خرداد سال ۹۹ به حملات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق شدت بخشیده است. 
این حملات با وجود محکومیت عراق و اتحادیه عرب همچنان ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان