//
کدخبر: ۳۱۰۴۵۹ //

تظاهرات هزاران لندنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

هزاران شهروند لندنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده و در مقابل سفارت این رژیم تجمع کردند.

تظاهرات هزاران لندنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
به گزارش فرتاک نیوز،

هزاران شهروند لندنی روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، شرکت‌کنندگان با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند.

پس از گذشت ساعاتی، این جمعیت بزرگ از هاید پارک به سمت سفارت فلسطین اشغالی در لندن حرکت کرده و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

گفته می‌شود قرار است شماری از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس از جمله «جرمی کوربین» رهبر سابق این حزب در مقابل ساختمان این سفارت سخنرانی کنند.

تظاهرات چند هزار نفری روز شنبه در لندن از سوی گروه‌هایی نظیر «کمپین همبستگی با فلسطین»، «دوستاران الأقصی»، «انجمن فلسطینیان بریتانیا»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» و «اکمپین خلع سلاح اتمی» و «انجمن مسلمانان بریتانیا» برگزار شده است.

علاوه بر لندن، هزاران نفر از شهروندان در شهر سیدنی استرالیا امروز (شنبه) در همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن «یوم النکبة» دست به تظاهرات زدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بزرگ، به زبان‌های عربی و انگلیسی شعارهایی نظیر «فلسطین را آزاد کنید»، به «اشغال‌گری خاتمه دهید» و «از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند.

این تظاهرات با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود و در چند مورد درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس و شرکت‌کنندگان رخ داد.

روز گذشته (جمعه) نیز پلیس «کپنهاگ» پایتخت دانمارک روز جمعه به جمعیتی که برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین در خیابان‌های این شهر و مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حضور یافته بودند، حمله کرد.

تظاهرات‌کنندگان بعد از طی مسافتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در کپنهاگ جمع شدند که در آنجا پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از باتوم تلاش کرد آن‌ها را متفرق کند.

از سوی دیگر پلیس منطقه‌ای پاریس نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته به درخواست وزارت کشور، پلیس پایتخت، ممنوعیت تظاهرات روز شنبه ۱۵ مه ۲۰۲۱ را صادر کرده است.

امروز (شنبه ۱۵ آوریل) همزمان با هفتاد و سومین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی (یوم النکبه) فلسطین اشغالی تحولات بزرگی را شاهد است و کانون توجه منطقه و جهان قرار دارد. تحولاتی که اهمیت آن کمتر از انتفاضه اول در اواخر سال ۱۹۸۷ نیست. انتفاضه‌ای که پس از فاجعه جنگ ۱۹۶۷ امید را در دل فلسطینیان روشن کرد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در حالی که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان جهانیان به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد، کشورهای اروپایی به جانبداری از این رژیم پرداخته‌اند.

در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، خبرگزاری فلسطینی «صفا» صبح امروز گزارش داد که صهیونیست‌ها بدون هشدار قبلی، منزل متعلق به خانواده یک غیرنظامی به نام «ابوحطب» واقع در اردوگاه پناهجویان «الشاطی» را بمباران کردند. در جریان این حملات دو زن و پنج کودک به شهادت رسیدند و نیروهای امدادرسانی، پیکرهای این شهدا را از میان آوار منزل ویران شده خارج کردند.

به گفته سازمان دفاع مدنی در غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نواز غزه تا صبح امروز (شنبه - ۱۵ مه)، ۱۳۹ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان