//
کدخبر: ۳۰۹۰۳۸ //

نتانیاهو شکست خورد/ گزینه احتمالی مشخص شد!

با پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم شکست خورده و تشکیل دولت را مجدداً به ریولین سپرد.

نتانیاهو شکست خورد/ گزینه احتمالی مشخص شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ۷۱ ساله رژیم صهیونیستی که پیش از این از سوی روون ریولین، رئیس این رژیم برای تشکیل دولت مکلف شده بود، با انقضا مهلت مقرر نتوانست دولت را تشکیل دهد.

نتانیاهو که رهبری حزب راستگرای لیکود را عهده‌دار است، در انتخابات اخیر نتوانست ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که برای تشکیل دولت الزامی است کسب کند.

شامگاه سه شنبه و همزمان با انقضای مهلت ۲۸ روزه قانونی، نتانیاهو به ریولین اعلام کرد که موفق به تشکیل دولت نشده است.

این مهلت می‌تواند برای مدت دو هفته با تایید رئیس رژیم صهیونیستی تمدید شود.

در بیانیه سخنگوی دفتر ریولین آمده است که وی از صبح امروز چهارشنبه مذاکرات در مورد ادامه روند تشکیل دولت را ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: مدت ۲۸ روز مقرر در قانون اساسی که در اختیار نخست وزیر برای تشکیل دولت قرار گرفت نیمه شب به پایان رسید و اندکی قبل از نیمه شب، نتانیاهو اعلام کرد که قادر به تشکیل دولت نبوده است.

در همین حال یک منبع رسمی در لیکود به شبکه کان گفت: "شانس تشکیل دولت برای ما وجود ندارد و ما خواهان تمدید مهلت مقرر نیستیم."

در آخرین تلاش ، نتانیاهو از نفتالی بنت، رهبر حزب"یمینا"  خواست به وی در دولتی چرخشی بپیوندد. وی در توئیتی نوشت: "نفتالی ، ثابت کن که تو یک مرد راست‌گرا هستی".

حزب لیکود نیز در توئیتی نوشت: "پس از مخالفت بنت که قطعاً منجر به تشکیل دولت می‌شد، نتانیاهو این اختیار را به ریولین بازگرداند."

نتانیاهو با سابقه‌ای نزدیک به ۱۵ سال طولانی‌ترین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که با اتهامات نقض اعتمادعمومی، کلاهبرداری و رشوه‌ در سه پرونده فساد روبرو است.

انتظار می‌رود رئیس رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده ای هست" را برای تشکیل دولت ظرف ۲۸ روز منصوب کند.

طبق قوانین رژیم صهیونیستی در صورت عدم موفقیت دومین فرد در تشکیل دولت، رئیس این رژیم می‌تواند ظرف سه هفته از پارلمان بخواهد که کاندیدایی را انتخاب کند و اگر پارلمان قادر به این کار نباشد ، انتخابات جدید برگزار می‌شود.

طی دو سال گذشته اراضی اشغالی شاهد برگزاری چهار انتخابات پارلمانی بود. برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز پیش برگزاری انتخابات پنجم را پیش بینی کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۰۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان