//
کدخبر: ۳۰۸۵۴۱ //

القاعده،تهدید به تداوم جنگ علیه آمریکا کرد

دو تن از عوامل القاعده به شبکه سی ان ان گفتند، این سازمان تروریستی بعد از خروج آمریکا از افغانستان به جنگ خود علیه این کشور ادامه خواهد داد.

القاعده،تهدید به تداوم جنگ علیه آمریکا کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا گروه القاعده را مسئول مرگبارترین اقدام تروریستی رخ داده تاکنون که در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک این کشور با به جا گذاشتن حدودا ۳۰۰۰ کشته رخ داد، می‌داند. بعد از سال ۲۰۱۴ و ظهور گروه تروریستی داعش، نفوذ گروه القاعده به میزان چشمگیری افول پیدا کرده و شبه نظامیان با دیگر گروه‌های شبه نظامی رقیبی که اغلب با آن در سوریه می‌جنگیدند بیعت کردند.

این گروه تروریستی در گفتگو با شبکه سی ان ان از طریق یک واسطه و در آستانه دهمین سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در حمله نیروهای ویژه آمریکایی در سال ۲۰۱۱ در خاک پاکستان و همچنین در پی اعلام تصمیم دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای خارج ساختن سربازان آمریکایی از افغانستان اظهار داشت که جنگ این گروه "علیه آمریکا در همه جبهه‌های دیگر تا زمانی که آنها از مابقی جهان اسلام اخراج شوند، ادامه خواهد یافت".

یکی از سخنگویان القاعده از گروه شبه نظامی طالبان به خاطر جنگیدن با آمریکا در طی بیش از ۱۹ سال گذشته تحسین کرده و گفت، "به لطف افغانها و به جهت حفاظت از همقطاران، بسیاری از یک چنین جبهه‌های جهادی با موفقیت مشغول عملیات انجام دادن در بخشهای متفاوت جهان اسلام برای مدتی طولانی بوده‌اند."

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش خود نوشت، قادر به بررسی صحت ادعاهای سی ان ان در خصوص گفتگویش با این گروه تروریستی به صورت مستقل نبوده است، در حالی که این گروه تقریبا هرگز با رسانه‌های جریان اصلی غربی مصاحبه نکرده و اغلب به صدور بیانیه از طریق شبکه‌های شبه نظامی خودش و یا با انتشار فایلهای صوتی یا ویدیویی از قبل ضبط شده، می‌پردازد.

سی ان ان بر مبنای اظهار نظرهای این عوامل شبه نظامی نتیجه گرفت که "روابط بین القاعده و طالبان، به رغم تعهد طالبان تحت توافق صلح سال ۲۰۲۰ آمریکا-طالبان به منظور جلوگیری از استفاده القاعده و گروه‌های شبه نظامی از خاک افغانستان برای تهدید امنیت آمریکا و هم‌پیمنانش همچنان ادامه دارد".

مصاحبه‌شونده‌ها در این مصاحبه گفتند که این گروه "به افغانستان نیاز ندارد و در آینده نیز یک چنین نیتی وجود ندارد" و همچنین اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان را نشانه "شکست" واشنگتن در جنگ چند تریلیون دلاری "که نقشی کلیدی در ضربه زدن به اقتصاد آمریکا ایفا کرد" می‌دانند.

این عوامل القاعده در ادامه این مصاحبه گفتند، اکثر شبه نظامیان مرکزی القاعده در سالهای اخیر به سوریه فرستاده شده و برخی از آنها در آنجا کشته شده‌اند. آنها مشخص نکردند که کدام یک از نیروها مسئول کشته شدن شبه نظامیان آنها بوده‌اند.

آمریکا در سال ۲۰۰۱ بعد از خودداری طالبان از تحویل دادن اسامه بن لادن به واشنگتن به افغانستان حمله کرد. این گروه ادعا کرده بود که آمریکا در ارائه مدارک دست داشتن بن لادن در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شکست خورده است، خود این رهبر تروریستی در ابتدا هر گونه مسئولیت داشتن خود را انکار کرد. او در ویدیویی در سال ۲۰۰۴ مسئولیت کامل این حمله را پذیرفت.

آمریکا و همپیمانانش بعد از حمله به افغانستان به جستجو برای یافتن بن لادن ادامه دادند و بعدا او را در امارتی در شهر ابیت آباد پاکستان در فاصله حدودا ۲۰۰ کیلومتری از مرز افغانستان پیدا کردند.

بن لادن در دوم مه ۲۰۱۱ در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در این مکان کشته شد اما تصویر یا ویدیوی جسد او هرگز علنا نشان داده نشده و گزارش شد که جسد او به اقیانوس انداخته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۵۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان