//
کدخبر: ۳۰۵۴۱۲ //

سفیر چین: آمریکا باید بدون هیچ پیش‌شرطی به برجام بازگردد

سفیر چین در ایران در پیامی توییتری نوشت که آمریکا باید بدون هیچگونه پیش‌شرطی به برنامه جامع اقدام مشترک بازگردد.

سفیر چین: آمریکا باید بدون هیچ پیش‌شرطی به برجام بازگردد

«چانگ هووا» سفیر چین در ایران شامگاه سه‌شنبه در پیامی در توییتر بر بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک تاکید کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی در این پیام توییتری نوشت: «آمریکا باید بدون هیچ پیش شرطی به توافق بازگشته و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را لغو کرده و دست‌درازی‌های قضایی علیه کشورهای ثالث را متوقف کند».

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز در کنفرانس خبری گفت: «پکن همچنین از تعاملات اعضای برجام با ایالات متحده به شیوه‌ای مناسب حمایت می‌کند و امیدواریم که تمامی طرفین در خصوص طرح بازگشت ایالات متحده و ایران به تعهداتشان به اجماع برسند».

این دیپلمات چینی سپس تصریح کرد: «آنچه که می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که خروج یکجانبه آمریکا از برجام توافقات تمامی اعضای این توافق هسته‌ای را تضعیف کرد و این دلیل اصلی و ریشه‌ای بحران فعلی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران است».

دور‌ نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام در «گراند هتل» شهر وین امروز در حالی برگزار شد که با توافق برای ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی پایان یافت. 

بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی‌های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست‌های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم‌ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث‌های خود را به کمیسیون گزارش کنند. 

«سید عباس عراقچی»‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد: رفع تحریم‌های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام برای احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام برگردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان