//
کدخبر: ۳۰۴۹۰۸ //

بیانیه اتحادیه اروپا بعد از نشست برجام

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به روایت مسائل مطرح شده در نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

بیانیه اتحادیه اروپا بعد از نشست برجام

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بعد از نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام، اعلام کرد طرف‌های توافق بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای به روایت مسائل مطرح شده در نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام پرداخت. .در این بیانیه آمده است: امروز جمعه دوم آوریل، نشست مشترک کمیسیون برجام به صورت مجازی برگزار شد. طبق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. این نشست به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. شرکت‌کنندگان همچنین بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند.

به گزارش فرتاک نیوز، این بیانیه می‌افزاید: شرکت‌کنندگان توافق کردند نشست کمیسیون مشترک را در وین هفته آینده ادامه دهند تا به طور واضح اقدامات مرتبط با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای (توافق) هسته‌ای را از جمله از طریق تشکیل جلسات گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

 

در پایان این بیانیه گفته شده «در این زمینه، هماهنگ‌کننده (جوزپ بورل) همچنین تماس‌های جداگانه در وین را با همه طرف‌های برجام و ایالات متحده افزایش خواهد داد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۹۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان