//
کدخبر: ۳۰۴۷۷۴ //

اعتصاب غذای ناوالنی به دلیل محرومیت از خدمات پزشکی

ناوالنی در اعتراض به عدم رسیدگی مناسب پزشکی بابت دردهایی در کمر و پاهایش، دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای ناوالنی به دلیل محرومیت از خدمات پزشکی

 به نقل از خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، منتقد کرملین که در زندانی در حومه مسکو به سر می‌برد در تلاشی برای مجبور کردن مقام‌های زندان برای ارائه خدمات پزشکی مناسب، روز چهارشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش فرتاک نیوز، سرنوشت ناوالنی که مهمترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به شمار می‌رود پس از آن در مرکز توجه قرار گرفت که وی اخیرا گفت در طول شب از سوی یکی از نگهبان‌های زندان بیدار می‌شود که مصداق شکنجه است و درخواستش برای دریافت خدمات پزشکی بارهاست که با بی توجهی روبرو شده است.

ناوالنی در نامه‌ای دست نوشته به رئیس زندان که روز چهارشنبه از سوی تیمش در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، نوشت، درخواست‌های هر روزه برای حضور یک پزشک به منظور آزمایش و دریافت خدمات درمانی با بی اعتنایی روبرو شده است.

وی در این نامه نوشته است: من واقعا به یک پزشک نیاز دارم. این حق من است که بر اساس قانون از خدمات پزشکی بهره مند شوم. من می‌خواهم به یک پزشک اجازه داده شود تا من را معاینه کند و تا وقتی به مقصودم نرسم، به اعتصاب غذا ادامه می‌دهم.

مقام‌های زندان اخیرا و پس از آزمایش از ناوالنی اعلام کردند که شرایط وی با ثبات و رضایت بخش است.

اینترفاکس نیز از قول سرویس خدمات زندان منطقه "ولادیمیر" روسیه اعلام کرد: ناوالنی بر اساس شرایط پزشکی خدمان درمانی مناسبی را دریافت می‌کند. همچنین چک زندانیان در طول شب نیز بر اساس قانون است و باعث ناراحتی زندانیان نمی‌شود.

غرب از جمله دادگاه اروپایی حقوق بشر از روسیه خواسته‌اند تا هر چه سریعتر ناوالنی را آزاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۷۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان