//
کدخبر: ۳۰۴۵۳۶ //

طبق اعلام رییس جمهور مصر، بحران کانال سوئز پایان یافت

«عبدالفتاح السیسی» رییس‌جمهور مصر، امروز (دوشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از پایان یافتن بحران کشتی منحرف شده در کانال سوئز خبر داد.

طبق اعلام رییس جمهور مصر، بحران کانال سوئز پایان یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

رییس جمهور مصر نوشت: «علی‌رغم پیچیدگی فنی بسیار زیادی که از هر طرف این عملیات را احاطه کرده بود، مصری‌ها، امروز، موفق شدند به بحران کشتی منحرف‌شده در کانال سوئز پایان دهند. با بازگرداندن امور به حالت طبیعی و به دستان مصری‌ها، تمام جهان از مسیر کالاها و نیازمندی‌هایشان که از این شریان محوری دریانوردی عبور می‌کند، اطمینان خاطر می‌یابند».

السیسی در توئیتی دیگر از تمام شهروندان این کشور که از نظر فنی و عملی در پایان دادن به این بحران سهیم بودند، تشکر و قدردانی کرد.

این اظهارات در حالی است که منابع خبری، صبح امروز (دوشنبه)، از شناور شدن مجدد کشتی «اِوِر گرین» خبر دادند؛ کشتی غول‌پیکری که از چهارم فروردین ماه باعث مسدود شدن کانال سوئز شده بود.

این کشتی باربری بزرگ چهارم فروردین به دلیل منحرف شدن از مسیر خود در کانال سوئز، مسیر تردد دریایی در این کانال را بسته بود. این رویداد در تاریخ ۱۵۰ ساله این آبراهه بی‌سابقه است.

 

کانال سوئز سریع‌ترین مسیر کشتی‌رانی بین اروپا و آسیا‌ست. حدود ۱۲ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود. این کانال یکی از منابع اصلی درآمد ارزی کشور مصر نیز محسوب می‌شود.

اِور گیون با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر هنگام عبور از کانال سوئز در مسیر حرکت از چین به روتردام هلند، از مسیر خود منحرف شد و به دیواره شرقی کانال گیر کرده بود. مالک این کشتی، شرکت ترابری «اِور گرین» ژاپن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان