//
کدخبر: ۳۰۴۵۳۳ //

برکناری دو وزیر استرالیایی به‌خاطر رسوایی‌های جنسی

نخست‌وزیر استرالیا در راستای مقابله با آزار جنسی زنان، دو وزیر کابینه خود را به‌خاطر رسوایی‌های جنسی برکنار کرد.

برکناری دو وزیر استرالیایی به‌خاطر رسوایی‌های جنسی

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد در راستای تشدید تلاش برای مقابله با آزار جنسی علیه زنان این کشور، وزرای دادگستری و دفاع را برکنار می‌کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، موریسون که تحت انتقادات شدید داخلی قرار گرفته است نهایتاً اعلام کرده قصد دارد در دولت خود اصلاحاتی را در حمایت از زنان ایجاد کند.

در همین راستا، «کریستین پورتر» وزیر دادگستری دولت استرالیا از کار برکنار می‌شود تا تحقیقات درباره تجاوز او به یک دختر ۱۶ ساله در سال ۱۹۸۸ آغاز شود. گفته می‌شود قربانی این تجاوز تابستان سال گذشته در اثر خودکشی جان باخته است. با این حال پورتر این اتهام را رد می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز، از سوی دیگر «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا نیز که از مدت‌ها پیش به عدم رسیدگی صحیح به تحقیقات درباره تجاوز به یکی از کارکنانش متهم شده بود، از مقام خود برکنار شد.

با اینکه این دو از وزیر برکنار شده‌اند، با دریافت مقام‌هایی پایین‌تر، در کابینه اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا باقی خواهند ماند.

اواخر اسفند گذشته تظاهرات گسترده‌ای در اعتراض به خشونت علیه زنان در شهرهای مختلف استرالیا برگزار شد.

این اعتراضات یک روز پس از آن برگزار شد که مأموران پلیس لندن تجمع شهروندان در سوگ قتل یک زن توسط مأمور پلیس را برهم زده و شماری با بازداشت کردند.

صدها فرد معترض در برابر پارلمان استرالیا و ساختمان دولت و دفتر موریسون که در مجاورت هم در شهر کانبرا قرار دارند، تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر چیزی حدود شش هزار نفر در برابر ساختمان پارلمان این کشور در شهر سیدنی تجمع یافتند.

بر روی برخی پلاکاردهای حاضران در برابر ساختمان دولت، شعار «محل تجاوز» به چشم می‌خورد که به اتهامات مطرح شده در این زمینه در سال ۲۰۱۹ بازمی‌گشت.

پانزدهم فوریه سال ۲۰۱۹، «بریتنی هیگینز» یکی از اعضای سابق حزب لیبرال مدعی شد در دفتر  رینولدز، از سوی یکی از کارمندان، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این زن استرالیایی می‌گوید وزیر دفاع از وی حمایت نکرده و درباره این مسئله لاپوشانی کرده است.

چندی پیش، رینولدز از هیگینز به خاطر اینکه وی را «گاو دروغگو» خطاب کرده بود، عذرخواهی کرد. هیگینز در تجمع اعتراضی اخیر در برابر پارلمان استرالیا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «ما اساساً باور داریم نظام فعلی از هم گسیخته است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان