//
کدخبر: ۳۰۳۹۵۴ //

رئیس جمهور روسیه:فردا واکسن می زنم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: قصد دارم که فردا (سه شنبه) واکسن اسپوتیک وی تزریق کنم .

رئیس جمهور روسیه:فردا واکسن می زنم

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در یک جلسه وبیناری با اعضای دولت روسیه درخصوص مسائل مربوط به مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد که واکسیناسیون کرونا باید بطور کامل داوطلبانه باشد.

وی افزود: این انتخاب داوطلبانه هر فرد و تصمیم شخصی هر فرد است که واکسن بزند. من خودم فردا واکسن کرونا می زنم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: تاکنون در روسیه بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید شده است.

وی با بیان اینکه شرکت های داروسازی روسیه باید به سطح تقاضا برای خرید واکسن ضدکرونا در کشورهای دیگر توجه کنند، اظهار داشت: اما اولویت باید تامین واکسن مورد نیاز در داخل کشور باشد.

پوتین از شرکت های داروسازی روسیه بای تولید واکسن کرونا تشکر کرد و افزود: از همه کارکنان شرکت های داروسازی روسیه بخاطر کار و تلاش پرحاصل در این زمینه قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: تلاش های شما و اقدامات موثر موسسات عملی پژوهشی ما و سیستم بهداشت روسیه امکان آن را بوجود آوردند که وضعیت مبارزه با کرونا در کشور تثبیت بیابد.

رئیس جمهوری روسیه این را نیز گفت که باید برای ایجاد مصونیت جمعی در مورد کرونا تلاش کرد و برای این منظور نیاز به تولید ۷۰ میلیون دوز واکسن وجود دارد که ظرفیت تولید واکسن در روسیه این امکان را فراهم می کند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

به گزارش فرتاک نیوز،تاکنون بیش از ۵۰ کشور ازجمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۹۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان