//
کدخبر: ۳۰۲۷۷۵ //

انصارالله یمن پیشنهاد آمریکا را نپذیرفت

سخنگوی انصارالله یمن ضمن رد پیشنهاد نماینده آمریکا در یمن برای آتش بس، آن را "توطئه ای" دانست که یمن را در مرحله خطرناک تر از حال حاضر قرار می دهد.

انصارالله یمن پیشنهاد آمریکا را نپذیرفت

به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله گفت: آنچه فرستاده آمریکا پیشنهاد داده است چیز جدیدی نیست و نمایانگر چشم انداز سعودی و بین المللی طی یک سال پیش است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: در این پیشنهاد ، نه اشاره ای به توقف محاصره شده و نه آتش بس بلکه تنها توافقاتی است که در نهایت منجر به از سرگیری محاصره از کانال های دیپلماتیک می شود.

عبدالسلام ادامه داد: اگر آنها جدی بودند پایان جنگ و محاصره را اعلام می کردند. ما از این موضع استقبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اینکه یک نماینده آمریکایی بیاید طرحی را کمتر از آن چیزی که توسط نماینده سازمان ملل ارائه شده است، پیشنهاد دهد، غیر قابل قبول است. همه می دانند که حمله به یمن و محاصره آن از شش سال پیش برای یک روز هم متوقف نشده است، پس مفهوم جنگ و محاصره از نظر آمریکایی ها چیست؟

سخنگوی انصارالله یمن افزود: آمریکایی ها با ارائه شرایط عربستان به عنوان پیشنهادی برای متوقف کردن جنگ، بار دیگر نشان دادند که صریحاً در پشت تجاوز و محاصره ایستاده اند. هیچ تغییر واقعی درخصوص پایان دادن به جنگ و لغو محاصره وجود ندارد بلکه تنها واگذار کردن امور به دست طرف دیگر است.

عبدالسلام تأکید کرد: آنها می خواهند که ما از طریق گفتگو آنچه که از طریق جنگ و محاصره به دست نیاورده اند به آن ها بدهیم.

وی با اشاره به اینکه انصارالله کلیه شرایط پیشنهادی طرف های دیگر را درباره کمک های بشردوستانه پذیرفته، خاطرنشان کرد: وقتی هیچ بهانه ای برای ادامه محاصره پیدا نکردند ، مدعی شدند که کمک ها به کسانی که شایسته آن هستند نمی رسد.

سخنگوی انصارالله در پایان گفت: ما خواهان یکسان سازی درآمدها در یمن و پرداخت حقوق هستیم. آنها این موضوع را رد می کنند و می خواهند درآمدها را در یک حساب خاص که آنها کنترل می کنند قرار دهند.

عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: آمریکا شروط ائتلاف متجاوز برای آتش بس را دیکته می‌کند و پیشنهاد آتش بس در واقع به نفع ریاض است و انصارالله این پیشنهادها را نمی پذیرد.

عصر جمعه تیموتی لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن بدون اشاره به لزوم توقف جنایات عربستان و متحدانش در یمن اعلام کرد کشورش طرح آتش‌بسی را به انصارالله ارائه کرده است.

وی مدعی شد: واشنگتن عمیقاً نگران وضعیت انسانیِ مأرب است. ریاض آماده بررسی درگیری‌ها در یمن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان