//
کدخبر: ۳۰۲۳۵۶ //

۱۴ مهاجر آفریقایی در آب های سواحل تونس جان باختند

سخنگوی گارد ملی تونس از جان باختن ۱۴ آفریقایی بر اثر غرق شدن دو قایق حامل مهاجران که در سواحل شهر صفاقس این کشور به سمت سواحل ایتالیا در حرکت بودند خبر داد.

۱۴ مهاجر آفریقایی در آب های سواحل تونس جان باختند

 «حسام الدین الجبابلی»  سخنگوی گارد ملی تونس روز سه شنبه در گفت و گو با تلویزیون این کشور اظهار داشت: دو قایق حامل مهاجران آفریقایی در حالی که قصد داشتند به سمت سواحل ایتالیا حرکت کنند امروز در سواحل شهر صفاقس غرق شد. 

وی با بیان اینکه با کمک نیروی دریایی تونس جستجو برای یافتن سرنشینان این قایق‌ها ادامه دارد، افزود: تاکنون جسد ۱۴ نفر از غرق شدگان که دو نفر آن‌ها تونسی هستند، کشف و به ساحل منتقل شده است و ۱۳۹ نفر دیگر که اکثر آن‌ها آفریقایی هستند، نجات یافتند.  

به گزارش فرتاک نیوز، به گفته سخنگوی گارد ملی تونس، در میان اجساد کشف شده ۹ زن، چهار کودک و یک مرد وجود دارد. 

وی اظهار داشت:  ساعت ۶ صبح امروز، گارد ساحلی شهر صفاقس اطلاعاتی درباره غرق شدن دو قایق حامل مهاجران غیرقانونی دریافت کرد و واحدهای عملیات جستجو نجات پس از آغاز عملیات موفق شدند ۴۶ نفر را در قایق اول و ۹۴ نفر دیگر را در قایق دوم نجات دهند.  

الجبابلی افزود: پیش بینی می‌شود که این دو قایق شب گذشته از سواحل صفاقس به سمت سواحل اروپا حرکت خود را آغاز کرده‌اند. 

سواحل شهر صفاقس با قایق‌های مملو از مهاجرانی که برای فرار از فقر و بیکاری در آفریقا و خاورمیانه به دنبال زندگی بهتر در اروپا هستند، به نقطه آغاز رسیدن به سواحل ایتالیا تبدیل شده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان