//
کدخبر: ۳۰۱۶۹۴ //

پنجشنبه ۱۴ اسفند| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۵ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

پنجشنبه 14 اسفند| تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۹۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۱۷۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۵۳۱ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،هند نیز با آمار بیش از ۱۱.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۸ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۷ هزارو ۵۰۰، روسیه بیش از ۸۷ هزار و ۳۰۰ و آلمان نیز بیش از ۷۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۰ هزار، ایران با بیش از ۶۰ هزار و ۳۰۰، کلمبیا با بیش از ۶۰ هزار، آرژانتین با ۵۲ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۰ هزار، پرو با بیش از ۴۷ هزار و لهستان با بیش از ۴۴ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۷۷ مبتلا، ۵۳۱ هزار و ۶۵۲ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۲۳ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۴۷۱ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۲۱ مبتلا، ۲۵۹ هزار و ۴۰۲ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۸۷ هزار و ۳۴۸ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۸۵ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۷۸۳ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۱۶ مبتلا، ۸۷ هزار و ۵۴۲ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۳۶ هزار و ۳۲۱ مبتلا، ۷۰ هزار و ۲۴۷ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۷۴ مبتلا، ۹۸ هزار و ۶۳۵ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۷۱ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ۷۱ هزار و ۷۱۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان