//
کدخبر: ۳۰۱۲۱۴ //

آغاز رزمایش بزرگ دریایی ترکیه در مدیترانه

وزارت دفاع ترکیه از شروع یک رزمایش دریایی بزرگ در دریای مدیترانه با مشارکت نیروی هوایی، نیروهای ویژه و انواع تجهیزات دریایی، هوایی و پدافندی خبر داد.

آغاز رزمایش بزرگ دریایی ترکیه در مدیترانه
به گزارش فرتاک نیوز،

وزارت دفاع ترکیه از برگزاری رزمایش دریایی عظیم خود در شرق مدیترانه، دریای اژه و سیاه با مشارکت 82 ناو جنگی، 17 فروند هواپیمای نظامی، واحدهای نیروی هوایی و تیم‌های عملیات ویژه خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» این رزمایش از روز جمعه هفتم اسفند شروع شده و قرار است یکشنبه 17 اسفند خاتمه یابد. نام این رزمایش «میهن آبی 2021»  و امسال تکرار دوم این تمرین نظامی است. اولین سری رزمایش میهن آبی در سال 2019 برگزار شد که بزرگترین رزمایش دریایی در تاریخ نیروی دریایی ترکیه محسوب می‌شود.

آنطور که وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده اهداف این تمرین ارزیابی آمادگی نیروها، توسعه قابلیت‌ها در اجرای و عملیات مشترک است. طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه از هواپیماهای بدون سرنشین در سطح عملیاتی و تاکتیکی در منطقه عملیات دریایی استفاده خواهد شد. شلیک‌های پدافند هوایی سطحی نیز بخشی از این رزمایش عظیم است.

در این تمرین نیروی دریایی ترکیه اثر بخشی پهپادهای «آنکا» و «تی بی-2»  را برابر اهداف دریایی در محدوده جنگ سطحی و استفاده از آنها با هماهنگی هواپیماهای جنگی را  آزمایش می‌کند.

 

یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی می‌گویند فعالیت‌های حفاری ترکیه در شرق دریای مدیترانه، خارج از حوزه دریایی آنکارا و نقض قوانین حاکمیتی این کشورها است اما ترکیه معتقد است به دلیل نزدیک بودن این مناطق به ناحیه ترک‌نشین قبرس شمالی، می‌تواند در این بخش از دریای مدیترانه فعالیت کند.

مقام‌های ارشد یونان از جمله نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور نسبت به فروش زیردریایی‌های آلمان به ترکیه و تقویت بنیه نظامی این کشور ابراز نگرانی کردند.«نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان از «آنگرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان خواسته که فروش زیردریایی به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد، اما همتای آلمانی وی این درخواست را رد کرده است.

وزیر دفاع آلمان نیز در این زمینه گفته است: «برنامه ساخت و فروش 6 فروند زیردریایی مدل 214  به ترکیه متوقف نمی‌شود یا حتی به تاخیر می‌افتد زیرا شرکت "تیسن" موظف به اجرای قراردادهای امضا شده در سال 2002 است.»

«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان نیز در حالی نگران افزایش توان نظامی ترکیه است که این کشور با یک سری توافق‌ها با آلمان از جمله برای تقویت ناوگان زیردریایی و تانک‌ها، در پی به‌روزرسانی نیروهای مسلح خود است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان