//
کدخبر: ۳۰۰۵۲۳ //

اعتصاب سراسری در میانمار

در جریان اعتصاب سراسری امروز (دوشنبه) در میانمار علیه کودتا، هزاران معترض با وجود تهدید از سوی مقام‌های این کشور دست به تجمع زدند و دست از کار کشیدند.


اعتصاب سراسری در میانمار

به نقل از خبرگزاری رویترز، سه هفته پس از آنکه خونتای نظامی قدرت را چنگ از دولت مدنی درآورد، نتوانسته اعتراضات و جنبش نافرمانی مدنی را که علیه کودتا آغاز شده، متوقف کند.

یکی از معترضان گفت: همه در این اعتصاب سراسری حضور دارند. ما باید بیرون بیاییم و در این اعتراض شرکت کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز،در کشوری که به تاریخ اهمیت زیادی داده می‌شود، معترضان روز ۲۲ ماه فوریه ۲۰۲۱ (۲۲/۲/۲۰۲۱) را برای برگزاری این اعتراض و اعتصاب سراسری بسیار مهم می‌دانند و آن را با اعتراضات ۸ اوت ۱۹۸۸ (۸/۸/۱۹۸۸) مقایسه می‌کنند که اعتراضات ضد دولتی به خاک و خون کشیده شد.

واکنش نیروهای امنیتی میانمار در این اعتراضات اخیر کمتر خشن بود اما در جریان همین اعتراضات هم که در روز شنبه برگزار شد، سه تن کشته شدند.

البته سرکوب روز شنبه در استان ماندالای باعث نشد تا معترضان دست از کار بکشند و روز یکشنبه نیز اعتراضاتی برگزار شد و در آن نیز ده‌ها هزار تن در یانگون حضور یافتند.

رسانه خبری دولتی MRTV میانمار به معترضان نسبت به برگزاری راهپیمایی امروز هشدار داد و گفت: معترضان اکنون مردم به ویژه نوجوان‌ها و جوان‌ها را تحریک می‌کنند تا در مسیر تقابل گام بردارند و این روند، به از دست دادن جانشان می‌انجامد.

امروز علاوه بر بازارها و فروشگاه‌های محلی، شعبه‌های فروشگاه‌های بین‌المللی و غذاخوری‌های خارجی نیز بسته هستند.

وزارت خارجه میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرده است: مقام‌ها نهایت خویشتنداری را داشته‌اند.

این وزارتخانه همچنین برخی از کشورهای خارجی را بابت دخالت مشخص در امور داخلی میانمار مورد انتقاد قرار داد.

بسیاری از کشورهای غربی کودتا در میانمار و دستگیری آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو و رئیس جمهوری این کشور به همراه چند تن از مقام‌های میانماری و سیاستمداران را محکوم کرده و حتی برخی از آنها به دنبال اعمال تحریم‌های مجدد علیه میانمار هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان