//
کدخبر: ۲۹۹۱۸۶ //

مقتدی صدر با نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق موافقت کرد

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که با نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق به شرط عدم مداخله بقیه کشورها در آن موافق است.

 مقتدی صدر با نظارت سازمان ملل بر انتخابات عراق موافقت کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما با نظارت سازمان ملل بر انتخابات به شرط عدم مداخله بقیه کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی در امور ما موافقیم. از همگان می‌خواهم فضای دموکراسی مناسب را برای موفقیت انتخابات زودهنگام فراهم کنند و رقابت ما باید از طریق مذاکره و راه‌های مسالمت‌آمیز و ترک خشونت باشد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: اجازه نمی‌دهیم مفسدان بر جایگاه نخست‌وزیری تکیه بزنند. عراقی‌ها چگونگی اداره انتخابات را می‌دانند و عراق یک کشور دموکراتیک است که می‌تواند مسئله انتخابات زودهنگام را حل کند.

رهبر جریان صدر عراق خواهان حفظ قدرت دولت و عدم تعدی به نیروهای امنیتی شد و از دولت خواست راهکارهایی را برای بحران اقتصادی در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه کنند. 

وی بر لزوم حفظ قدرت و جایگاه دولت که بسیاری از طرف‌های داخلی و خارجی آن را نقض کرده‌اند، تأکید کرد و گفت: اگر یک درصد شک می‌کردم که سرایا السلام علیه قدرت دولت هستند هرگز به آن اجازه نمی‌دادم بلکه به خاطر تقویت قدرت دولت است. خروج آن‌ها با هماهنگی نیروهای امنیتی بود.

مقتدی صدر تأکید کرد: نیروهای امنیتی در وضعیت فروپاشی و خطر هستند و هرگز تحمل سکوت در برابر نقض‌ها علیه برادرانم در ارتش و پلیس و بقیه نیروهای امنیتی را ندارم. نیروهای امنیتی حامی فاسدان نیستند بلکه حامی وطن و مرزها، حاکمیت، استقلال و مردم هستند. ما با تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه فساد بدون بستن مسیرها و آتش‌سوزی و کشتن و تجاوز به نهادهای دولتی موافقیم. من به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق درباره پایبندی به حفظ قدرت دولت تعهد می‌دهم. ما خواهان پایان تحقیقات درباره کشته شدن معترضان و نیروهای امنیتی و محاکمه فوری عاملان هستیم.

وی گفت: سازمان ملل باید مذاکرات فراگیر و هدفمندی را بین تیم‌های عراق در پیش بگیرد و لازم نیست این مذاکرات حتما سیاسی باشد.

وی گفت: به مناسبت روی کار آمدن ریاست‌جمهوری جدید در آمریکا باید بگویم که اشغالگران باید فورا با روش‌های دیپلماتیک و پارلمانی عقب‌نشینی کنند تا عراق میدان نزاع‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نشود. در دروازه عادی‌سازی روابط هستیم و پارلمان باید مانع این مسئله شود. ما به هیچ وجه حتی به قیمت ریختن خونمان اجازه عادی‌سازی روابط را نمی‌دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان