//
کدخبر: ۲۹۵۶۳۸ //

حدود نیمی از انگلیسی‌ها معتقدند جانسون باید استعفا کند

نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان داد میزان رضایت از عملکرد دولت این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا و همچنین رضایت از عملکرد جانسون به طور کلی، کاهش داشته و 43 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند او باید استعفا کند.

حدود نیمی از انگلیسی‌ها معتقدند جانسون باید استعفا کند

بر اساس نظرسنجی روزنامه انگلیسی «آبزرور»، انگلیسی‌های بیشتری فکر می‌کنند «بوریس جانسون» باید از نخست‌وزیری استعفا دهد تا این که کار خود را در این سمت دنبال کند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، اولین نظرسنجی سال ۲۰۲۱ در این خصوص در انگلیس نشان داد، ۴۳ درصد مردم معتقدند او باید استعفا دهد، در حالی که ۴۰ درصد گفتند او باید در این سمت باقی بماند. در مقابل تنها ۲۰ درصد گفتند «کر استارمر» رئیس حزب مخالف کارگر انگلیس باید استعفا کند و ۵۲ درصد گفتند او باید به عنوان رهبر این حزب به کار خود ادامه دهد.

در این نظرسنجی همچنین کاهش میزان حمایت از عملکرد لندن در مقابله با همه‌گیری کرونا مشاهده شد. ۷۲ درصد شرکت‌کنندگان، با کاهش ۴ درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی، گفتند که دولت این کشور به اندازه کافی برای مهار این ویروس سریع عمل نکرده است. ۴۲ درصد هم، با افزایش چهار درصدی نسبت به نظرسنجی پیشین، گفتند قطعا به اندازه کافی در این زمینه سریع عمل نشده است.

میزان رضایت کلی از «بوریس جانسون» هم با کاهش همراه بود. در حالی که ۳۷ درصد عملکرد او را به صورت کلی تایید کردند که یک درصد نسبت به نظرسنجی قبلی کاهش داشت، ۴۵ درصد با افزایش یک درصدی نسبت به نظرسنجی قبلی، از عملکرد او ابراز نارضایتی کردند.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و سه نفر به صورت آنلاین و در روزهای ششم و هفتم ژانویه برگزار شد.

این نظرسنجی در حال انجام شده که اوضاع کرونایی انگلیس خوب نیست و دیروز شنبه مؤسسه بهداشت عمومی این کشور گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۳۲۵ مورد جدید، انگلیس بیشترین آمار تلفات کرونا را از زمان شیوع تاکنون به ثبت رساند.

به گزارش فرتاک نیوز، این موسسه همچنین اعلام کرد با ثبت رکورد جدید آمار روزانه قربانیان کرونا در انگلیس، شمار کلی تلفات این ویروس ناشناخته در این کشور به مرز ۸۰ هزار نفر رسید.

در پی تشدید بحران کرونا در انگلیس و شناسایی ابتلا به ویروس جهش یافته در این کشور، جانسون از اولین ساعات روز سه‌شنبه ۱۶ دی ماه، پنجم ژانویه ۲۰۲۱، قرنطینه و تعطیلی سراسری در انگلیس و اسکاتلند را اجرایی کرد.

بوریس جانسون همچنین در سخنرانی خود در خصوص شیوع ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی نیز هشدار داد که بسیار مسری‌تر از ویروس کرونای معمولی است و بیمارستان‌های انگلیس با ازدحام جمعیت بیشتری روبرو شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان