//
کدخبر: ۲۹۴۴۸۴ //

۲۴۰ شهروند فلسطین اشغالی بعد از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شدند

گزارش یک رسانه صهیونیستی حاکی است که از میان یک میلیون شهروند فلسطین اشغالی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، تست کرونای ۲۴۰ نفر مثبت شده است.

۲۴۰ شهروند فلسطین اشغالی بعد از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شدند

 در حالی که حدود یک میلیون نفر از شهروندان فلسطین اشغالی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گزارش یک رسانه صهیونیستی حاکی است که از میان آنان ۲۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

خبر‌گزاری «اسپوتنیک» به نقل از کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نوشت، تست کرونای این افراد بلافاصله بعد از دریافت واکسن مثبت اعلام شد.  

این در حالی است که تل‌آویو طبق آمار و ارقامی مدعی شده که اکثر آنهایی که واکسن کرونا‌ را دریافت کرده‌اند شاهد هیچ عوارض جانبی نبوده‌اند، اما گزارشی حاکی است که برخی از این افراد به دلیل تزریق واکسن احساس ضعف، سر‌گیجه، تب و اسهال داشته‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده که برخی از کسانی که واکسن را دریافت‌کرده‌اند، واکنش‌های آلرژیک و علائم عصبی داشته‌اند.

هفته گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که چهار نفر، بعد از تزریق واکسن جان خود را از دست داده‌اند. البته این رسانه‌ها مدعی هستند که علت مرگ سه نفر از آنان واکسن کرونا نبوده و علت مرگ نفر چهارم نیز در دست بررسی است. 

رژیم صهیونیستی بعد از تأیید و دریافت واکسن کرونای شرکت آمریکایی «فایزر» و همکار آلمانی آن «بیون‌تک» در بیستم دسامبر واکسیناسون را آغاز کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «رووین ریولین»، رئیس‌جمهور این رژیم جزو اولین کسانی بودند که این واکسن را تزریق کردند. 

تاکنون حدود یک میلیون نفر در فلسطین اشغالی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 

به گزارش فرتاک نیوز، این خبر در حالی منتشر شده است که پیشتر گزارش‌هایی در خصوص عوارض جانبی و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بین دریافت‌کنندگان واکسن «فایزر» آمریکایی مشاهده شده بود.

پایگاه‌های خبری آمریکایی در این باره گزارش دادند که با گذشت بیش از یک هفته از تزریق واکسن فایزر به یک پرستار آمریکایی وی همچنان از عوارض آن رنج می‌برد.

روزنامه «نیویورک تایمز» هم پیش‌تر نوشته بود دو پرستار در ایالت آلاسکای آمریکا به واکسن فایزر حساسیت نشان داده‌اند. یکی از این پرستارها که هیچ‌گونه سابقه حساسیت نداشته، تنها ده دقیقه پس از دریافت این واکسن دچار واکنش «آنافیلاکتیک» شد.

تأیید واکسن فایزر از سوی  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و توزیع آن در این کشور در حالی انجام شد که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند بررسی‌های لازم بر روی این واکسن هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۴۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان