//
کدخبر: ۲۹۳۷۰۹ //

وزیر کشور آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت‌های کرونایی هشدار داد

وزیر کشور آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها و قرنطینه سراسری هشدار داده و گفت: اگر قرنطینه سراسری تاثیرات کافی را نشان ندهد باید محدودیت‌ها برای مهار کرونا تشدید شود.

وزیر کشور آلمان درباره کاهش عجولانه محدودیت‌های کرونایی هشدار داد

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان درباره کاهش سریع محدودیت ها هشدار داد و گفت: اگر قرنطینه سراسری در آلمان تاثیر بگذارد و آمارهای کرونایی کاهش یابد بنابراین نباید با کاهش سریع محدودیت ها آنچه که بدست آورده ایم را در معرض خطر قرار دهیم. در این صورت همه چیز دوباره شروع خواهد شد.

وی افزود: اگر قرنطینه سراسری تاثیرات کافی را نشان ندهد در این صورت باید محدودیت ها برای مهار کرونا تشدید شود. ما باید حالا منتظر تحولات باشیم. ما باید تحت هر شرایطی از وقوع موج سوم کرونا جلوگیری کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز،قرنطینه سراسری تا 10 ژانویه در آلمان برقرار است و قرار است مقامات ایالتی و دولت فدرال آلمان در 5 ژانویه گرد هم آیند و درباره چگونگی ادامه روند کار مشاوره کنند.

زیهوفر برخی از نخست وزیران ایالات آلمان را در افزایش آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در کشورش مسئول دانسته و گفت: شهروندان مسئول موج دوم کرونا در این ابعاد گسترده نبودند. وی اقدامات انجام شده از اکتبر به بعد را ناکافی دانسته و به دست کم گرفته شدن اوضاع بحرانی از طرف برخی مقامات ایالتی انتقاد وارد کرد.

زیهوفر با توجه به تجربه ای که دارد ابراز اطمینان کرد که تنها با اقدامات متقابل جدی و نه با ترمز دستی می توان این ویروس کشنده را کنترل کرد.

وزیر کشورآلمان همچنین خواستار کنترل های شدیدتر در سفرهای مرزی شده و هشدار داد که اقدامات حفاظتی موجود نباید با سفرهای نامعقول تضعیف شود. وی گفت: ما باید افرادی که از سفر باز می گردند را تحت کنترل شدیدتری قرار دهیم.

موارد ابتلا و مرگ های کرونایی در آلمان در هفته های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (یکشنبه) از ابتلای 13755 مورد جدید به کرونا خبر داده و 356 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

اقتصاد آلمان تا کنون بیش از 212 میلیارد یورو در نتیجه بحران کرونا ضرر کرده است. بر اساس ارزیابی انستیتو مهم اقتصادی (DIW) این ضرر در پایان بحران کرونا به 391 میلیارد یورو خواهد رسید.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1653161 نفر به کرونا مبتلا شده و 30386 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۷۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان