//
کدخبر: ۲۹۳۳۵۲ //

بحرین ادعای قطر در مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده های بحرینی را رد کرد

وزارت خارجه بحرین بیانیه ای را صادر و در آن اعلام کرد که اتهامات قطر مبنی بر نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده های بحرینی صحت ندارد.

بحرین ادعای قطر در مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده های بحرینی  را رد کرد

 به نقل از النشره، وزارت خارجه بحرین به اظهارات اخیر نماینده قطر در سازمان ملل که گفته بود جنگنده های بحرینی حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند، واکنش نشان داد.

به گزارش فرتاک نیوز،بر اساس این گزارش، وزارت خارجه بحرین در بیانیه خود مدعی شده است که جنگنده های این کشور حریم هوایی قطر را نقض نکرده اند. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: در تاریخ ۹ دسامبر سال جاری یک پرواز آموزشی مشترک که در آن ۲ هواپیمای متعلق به نیروی هوایی بحرین و یک هواپیمای متعلق به نیروی هوایی آمریکا مشارکت داشتند، در آسمان عربستان انجام شد.

این وزارتخانه ادعا کرده است: پس از پایان پرواز آموزشی مشترک میان بحرین و آمریکا، هواپیماهای دو کشور از آسمان عربستان به حریم هوایی بحرین بازگشتند و هیچگاه حریم هوایی قطر را نقض نکردند.

پیشتر «علیاء احمد بن سیف آل ثانی» نماینده دائم قطر در سازمان ملل در دو نامه جداگانه به «جری ماتجلا» رئیس دوره‌ای شورای امنیت از آفریقای جنوبی و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که ۴ جنگنده بحرینی حریم هوایی قطر را بر فراز آب‌های منطقه‌ای قطر در روز چهارشنبه نهم دسامبر ۲۰۲۰ نقض کرده‌اند.

در این نامه آمده است: قطر مراتب محکومیت خود را از این اقدامات ابراز می‌دارد و آن‌را نقض حاکمیت و تمامیت منطقه‌ای و امنیت خود می‌داند. این اقدامات در تضاد آشکار با تعهدات بحرین به موجب قانون بین المللی است و اقدامی تنشزا است که دامنه تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۳۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان