//
کدخبر: ۲۹۳۱۲۸ //

گشت‌زنی محرمانه ناو آمریکایی در غرب آفریقا به منظور مقابله با مادورو

یک روزنامه آمریکایی نوشت، یک ناو آمریکایی با حدود چهارصد خدمه به‌طور محرمانه اطراف یک جزیره آفریقایی گشت‌زنی می‌کند تا مانع از فراری دادن یک زندانی با اتهام کمک به دور زدن تحریم‌های ونزوئلا شود.

گشت‌زنی محرمانه ناو آمریکایی در غرب آفریقا به منظور مقابله با مادورو

یک ناو آمریکایی ظرف یک ماه گذشته با ادعای فشار بر دولت ونزوئلا اطراف جزایر «کیپ ورد» در غرب آفریقا به گشت‌زنی پرداخته است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، ماه ژوئن امسال، یک فرد کلمبیایی به نام «الکس ساب» به اتهام کمک به دولت ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌ها در مجمع الجزایر کیپ‌ورد مورد بازداشت قرار گرفته است.

به همین منظور فرماندهی آفریقای ارتش آمریکا کشتی جنگی «یو اس اس سن جاسینتو» را با ۳۹۳ خدمه و هزینه روزانه حدود پنجاه هزار دلار به این جزیره اعزام کرده است تا مانع از عملیات ونزوئلا یا متحدانش برای آزاد کردن این زندانی، پیش از استرداد وی به آمریکا شوند.

به گزارش فرتاک نیوز، دستور اعزام سن جاسینتو اندکی پس از انتصاب «کریستوفر میلر»  در ماه گذشته میلادی به عنوان رئیس پنتاگون صورت گرفت. این در حالی است که «مارک اسپر» وزیر دفاع پیشین آمریکا با این تصمیم مخالف بود.

گفته می‌شود ساب توسط اینترپل (پلیس بین‌الملل) و با اتهام پولشویی مورد بازداشت قرار گرفته است. این در حالی است که «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا برای «تضمین دریافت غذا و دارو» برای این کشور در کیپ ورد توقف داشته است.

آرئاسا ضمن محکوم کردن این بازداشت، آن را «نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی» توصیف کرد و گفت دولت ونزوئلا از هیچ تلاشی برای محافظت از «حقوق انسانی آقای الکس ساب» فروگذار نخواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان