//
کدخبر: ۲۹۲۰۱۳ //

یونان به دلیل مناقشات با ترکیه بودجه تسلیحاتی خود را ۵ برابر می‌کند

دولت یونان اعلام کرده که به دلیل مناقشات گازی روزافزون با ترکیه در دریای مدیترانه هزینه‌های تسلیحاتی خود را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

یونان به دلیل مناقشات با ترکیه بودجه تسلیحاتی خود را ۵ برابر می‌کند

به نقل از "ان تی وی" آلمان، یونان اعلام کرده که به دلیل مناقشات گازی با ترکیه تصمیم دارد هزینه های تسلیحاتی خود را 5 برابر کند.

به این ترتیب یونان می خواهد حدود 2.5 میلیارد یورو در سال آینده برای تسلیحات هزینه کند. 18 جنگنده فرانسوی هم در لیست سفارشات خرید دولت یونان قرار گرفته است. مناقشات گازی با ترکیه دلیل این هزینه های بالای تسلیحاتی دولت یونان اعلام شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، دولت یونان در بودجه سال آینده خود هزینه تسلیحاتی به ارزش بالغ بر 2.5 میلیارد یورو را در نظر گرفته است. هزینه های تسلیحاتی برنامه ریزی شده برای سال آینده پنج برابر هزینه ها در این زمینه در سال جاری است.

پارلمان یونان قرار است امشب این طرح بودجه ای را تصویب کند. به نوشته رسانه های یونانی از آنجایی که "کیریاکوس میتسوتاکیس"، نخست وزیر محافظه کار یونان اکثریت پارلمان را در اختیار دارد تصویب این طرح قطعی به نظر می رسد.

نخست وزیر یونان در دیدار ماه مارس خود از برلین در پاسخ به سوالی که چرا کشور شما هزینه تسلیحاتی زیادی می کند گفته بود: چون ترکیه و نه دانمارک همسایه ما است.

آتن تصمیم دارد ازجمله 18 جنگنده فرانسوی تیپ رافال را خریداری کند. وزیر دفاع فرانسه هفته آینده برای عقد این قرارداد تسلیحاتی به یونان سفر می کند. علاوه بر این چهار ناوچه، مهمات و سایر تسلیحات دیگر هم قرار است خریداری شود.

یونان در حالی هزینه های تسلیحاتی خود را به طرز چشمگیری افزایش می دهد که درگیر بحران مالی سختی به دلیل شیوع کرونا است.

روابط میان یونان و ترکیه بر سر طیفی از موضوعات مورد اختلاف از جمله حوزه اقتدار و اختیارات دو کشور در منطقه مدیترانه و قبرس شمالی و جنوبی با فراز و نشیبهای فراوانی همراه بوده است.

درگیری ترکیه با یونان و قبرس جنوبی، ریشه در ادعای این کشورها برای بهره‌برداری از منابع گاز طبیعی موجود در شرق مدیترانه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان