//
کدخبر: ۲۹۱۳۲۴ //

پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی تلاش کند

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پنجشنبه شب با حمایت از مزایاهای ساکنان مسیحی در سوریه و عراق، از جامعه جهانی خواست که ساکنان این کشورها که به خاطر جنگ فرار کرده‌اند، برای بازگشت به کشورهایشان ترغیب کنند.

پاپ از جامعه جهانی خواست برای بازگشت آوارگان سوری و عراقی تلاش کند

رهبر کاتولیک‌های جهان در کلیپ تصویری که روز پنجشنبه به مناسبت یک نشست اینترنتی که توسط واتیکان با بیش از پنجاه سازمان غیردولتی کاتولیک در منطقه برگزار شد، سخن می‌گفت، تأکید کرد: من به ویژه در فکر آن کسانی هستم که مجبور شدند به خاطر فرار از جنگ و برای یک زندگی بیشتر، خانه‌هایشان را ترک کنند.

پاپ در پیامش آورده است: خصوصا به فکر مسیحیانی هستم که مجبور شدند اماکنی را ترک کنند که در آن متولد و بزرگ شده‌اند، باید تشویق کنیم که حضور مسیحیان در این سرزمین‌ها به همان صورت گذشته ادامه یابد که این امر نشانه صلح، پیشرفت، توسعه و منافع میان افراد و ملت‌ها خواهد بود.

وی در خصوص آوارگانی که تمایل دارند که به کشورهایشان بازگردند نیز از جامعه جهانی خواست که هرچه در توان دارد به کار گیرد تا این افراد با تضمین امنیت و شرایط اقتصادی ضروری به کشورهایشان بازگردند.

پاپ از سازمان‌های کاتولیک خواست که به مشکلات خطرناکی فکر کنند که ملت‌های عزیز در سوریه و عراق و کشورهای مجاور از آن رنج می‌برند.

سازمان غیر دولتی حمورابی که مدعی حمایت از حقوق مسیحیان عراق است، در این باره اعلام کرد که تا سال ۲۰۰۳ حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسیحی در عراق زندگی می‌کردند که در حال حاضر این تعداد به ۴۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

فرانسیس دوشنبه گذشته اعلام کرد که آوایل ماه مارس (اسفند/ فرودین) عراق خصوصا به بغداد و موصل خواهد رفت، سفری که از آن به یک سفر تاریخی یاد می‌شود.

این نخستین سفر خارجی پاپ در بیش از یک سال گذشته به شمار می رود که در نوامبر ۲۰۱۹ از تایلند و ژاپن دیدار کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، ماتئو برونی سخنگوی واتیکان گفت: سفر پاپ در تاریخ پنجم تا هشتم مارس (۱۵-۱۸ اسفند) به دعوت دولت عراق و کلیسای کاتولیک این کشور و با دیدار از شهرهای بغداد، اربیل، موصل و قره قوش (بخدیدا در استان نینوا) صورت خواهد گرفت.

به گفته برونی؛ زمان بندی و برنامه این سفر پاپ که ۱۰ روز دیگر (۱۷ دسامبر، ۲۷ آذر ماه) ۸۴ ساله می شود، در آینده و با درنظرگرفتن تحولات اوضاع اضطراری بهداشت جهانی مرتبط با همه گیری بیماری کوید ۱۹، اعلام خواهد شد.

 
 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۳۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان