//
کدخبر: ۲۸۹۸۳۱ //

اتحادیه اروپا بحث برای بهبود روابط با آمریکای پس از ترامپ را آغاز کرد

اتحادیه اروپا بحث در مورد چگونگی تجدید روابط با ایالات متحده پس از خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور از کاخ سفید را آغاز کرد.

اتحادیه اروپا بحث برای بهبود روابط با آمریکای پس از ترامپ را آغاز کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه بحث در مورد چگونگی تجدید و احیای مجدد روابط بین کشورهای اروپایی و آمریکا پس از خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده  از کاخ سفید را  از روز دوشنبه آغاز کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، خبرگزاری «رویترز» دوشنبه در این زمینه گزارش داد که سفرای 27 کشور اتحادیه اروپا پنج حوزه سیاست گسترده را به عوان فرصت‌های بزرگتر  برای همکاری با «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که بر اساس برآوردهای رسانه‌ای پیروز انتخابلات اعلام شده، در نظر گرفته‌اند.

در سندی که در این زمینه برای نمایندگان آماده شده، آمده است: «ورود یک دولت و کنگره جدید  فرصتی برای اتحادیه اروپا است تا همکاری راهبردی خود با ایالات متحده را بر اساس منافع مشترک تجدید و دوباره تقویت کند.»

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا باید  بر سر مجموعه‌ای از اولویت‌های مشخص برای مشارکت در رهبری جدید آمریکا توافق کند.»

در این سند زمینه‌های اصلی سیاست‌ها مشخص شده که شامل بهداشت از جمله مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا، تقویت روابط اقتصادی، مقابله با تغییرات اقلیمی، ارتقای صلح و امنیت و حفظ ارزش‌های مشترک از جمله اعتقاد به قوانین چندجانبه است.

 به نوشته رویترز، بسیاری از سران اروپایی با بهت شاهد خروج ترامپ از توافقنامه تغییر اقلیمی در پاریس و برجام، وضع تعرفه هبر کالاهای اتحادیه اروپا و بی توجهی به نهادهای چندجانبه‌ای بودند که واشنگتن دهه ها از آنها حمایت می‌کرد، بودند.

 با این وجود، یک دیپلمات اروپایی نسبت به تصور این که آمریکا و اروپا در تمام موضوع‌ها به توافق خواهند رسید، هشدار داد.  این دیپلمات اروپایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت: «از جانب بایدن تغییراتی صورت خواهد گرفت، اما مواضع سخت آمریکا در قبال چین و بحث هزینه‌های دفاعی اروپا، همچنان باقی خواهند ماند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۸۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان