//
کدخبر: ۲۸۹۲۵۸ //

وزیر دفاع ترکیه: فرانسه بخشی از مشکل قره‌باغ است نه راه‌حل آن

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به تصویب قطعنامه‌ای برای جمهوری خواندن قره‌باغ در سنای فرانسه گفت، پاریس بخشی از مشکل قره‌باغ است و نه راه‌حل آن.

وزیر دفاع ترکیه: فرانسه بخشی از مشکل قره‌باغ است نه راه‌حل آن

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه، تصویب قطعنامه‌ای درخصوص «جمهوری» خواندن قره‌باغ در سنای فرانسه را محکوم کرد.

آکار در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت: «[این قطعنامه] بار دیگر نشان داد که فرانسه بخشی از مشکل در قره‌باغ است نه راه‌حل آن».

مجلس سنای فرانسه روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواست منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی را به عنوان یک جمهوری مستقل به رسمیت بشناسد.

این در حالی است که هیچ کشوری منطقه قره‌باغ کوهستانی را که از چند دهه قبل میان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان مورد مناقشه بوده به عنوان جمهوری مستقل به رسمیت نشناخته است.

به گزارش فرتاک نیوز، حلوصی آکار درخصوص توافقی برای واگذاری امنیت فرودگاهی در افغانستان به شرکتی اماراتی گفت: «به تصمیم افغانستان به‌عنوان کشوری مستقل احترام می‌گذاریم اما این توافق باید از لحاظ حقوقی و عملیاتی مورد بازبینی قرار گیرد».

وزیر دفاع ترکیه درخصوص بازرسی یکی از کشتی‌های این کشور در دریای مدیترانه از سوی نیروی دریایی آلمان گفت:‌ «بازرسی کشتی‌های ترکیه از سوی کشورهای غربی کاری غیرقانونی است و به همین خاطر آن‌ها تلاش می‌کنند دیگران را سرزنش کنند».

به‌دنبال تقابل کشتی جنگی آلمان با یک کشتی باری ترکیه مشکوک به حمل سلاح به مقصد لیبی، ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که مانع تفحص کامل از سوی نیروهای آلمانی شده است.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که نیروهای مستقر در ناوچه هامبورگ آلمان که در قالب ماموریت محوله ازسوی اتحادیه اروپا (آیرینی) به کشتی «روزالین» مشکوک شده و سپس خواستار تفحص این کشتی می‌شوند، اما با ممانعت خدمه کشی ترکیه ای و اعتراض آنها مواجه شده و مجبور به ترک این کشتی ‌شدند.

«آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه دراین‌باره گفت: «این مسئله بسیار مهم است که به طور شفاف بگوییم اقدام سربازان بوندسور (ارتش آلمان) کاملاً صحیح بود. آن‌ها کاری را انجام دادند که در چارچوب مأموریت اروپایی "ایرینی" از آن‌ها خواسته شده است»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۲۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان