//
کدخبر: ۲۸۹۱۸۳ //

رئیس جمهور آمریکا، مایکل فلین را عفو کرد

دونالد ترامپ مایکل فلین، مشاور امنیت ملی پیشین خود را عفو کرد.


رئیس جمهور آمریکا، مایکل فلین را عفو کرد

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اتهام دروغ گفتن به اف بی آی در جریان تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا دوبار مجرم شناخته شده است.

به گزارش فرتاک نیوز،ترامپ در توییتر نوشت: این افتخار بزرگی برای من است که اعلام کنم ژنرال مایکل تی فلین از عفو کامل برخوردار شده است. تبریک به ژنرال فلین و خانواده فوق العاده اش. من می‌دانم که شما هم اکنون یک روز شکرگزاری بسیار عالی را تجربه خواهید کرد".

فلین، که ژنرال بازنشسته ارتش است، سال ۲۰۱۷ جرم خود را درباره دروغ گفتن به اف بی آی درباره تماس هایش با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های منتهی به تحلیف ترامپ در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ پذیرفته است. صدور حکم محکومیت وی تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است.

این عفو انتقادهای گسترده از دو حزب آمریکا را به دنبال داشت.

فلین عالی رتبه ترین مقام آمریکایی است که توسط ترامپ مورد عفو قرار می گیرد. وی پیش از این یک نیروی ارتش را که متهم به جنایت جنگی در افغانستان بود و یک کلانتر اریزونا را که به اقدام علیه مهاجران متهم بود عفو کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این عفو را اقدامی فساد کامل و سوء استفاده از قدرت خواند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور ژنرال فلین را بخشید چون او هرگز محاکمه نشدو در واقع وزارت دادگستری به این نتیجه رسیدکه اتهامات علیه فلین باید لغو شود. عفو کامل با این هدف اعلام شد  تا در نهایت به اتهامات به این فرد بیگناه خاتمه داده شود.

فلین نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ بود، ولی رئیس جمهور آمریکا اوایل سال ۲۰۱۷ پس از فقط ۲۴ روز وی را در بحبوحه وقوع جنجال بر سر تماس‌های این ژنرال سابق با سرگئی کیسلیاک سفیر وقت روسیه اخراج کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان