//
کدخبر: ۲۸۸۶۶۹ //
نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل:

توافق هسته‌ای با ایران مرده است/ بایدن باید با ایران توافق جدیدی امضا کند

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با طرح این ادعا که توافق هسته‌ای با ایران مرده است، از بایدن خواست توافق جدیدی با این کشور امضا کند.

توافق هسته‌ای با ایران مرده است/ بایدن باید با ایران توافق جدیدی امضا کند

 «عبدالله المعلمی»، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد گفت که توافق هسته‌ای ایران دیگر مرده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ معلمی که به داشتن مواضع ضد ایرانی در سازمان ملل شناخته شده است، درباره احتمال توافق با ایران در دوره جو بایدن گفت: «دولت بایدن خواهد فهمید که باید با ایران توافق جدیدی امضا کند؛ چرا که توافق فعلی مرده است».

وزیر خارجه عربستان سعودی امروز نیز در اظهارات مشابهی خواستار مشارکت کشورهای عربی از جمله در هر گونه توافق احتمالی آمریکا با ایران شد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه آل سعود در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان بی سی» گفت، عربستان باید در هرگونه مذاکره بالقوه بین دولت بعدی آمریکا و ایران در زمینه هسته‌ای مشارکت داشته باشد که نه تنها فعالیتهای هسته‌ای ایران را محدود کند، بلکه در پی آنچه که وی رفع رفتارهای خصمانه ایران در منطقه خواند، باشد.

وی با مدح ستایش از رویکرد فشار حداکثری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا برای زمینه سازی جهت توافق جدید با ایران تا نامگذاری برجام۲ نیز پیش رفت و با ذکر مشخصات آن که شامل برخی شرط و شروطهای منطقه‌ای است گفت، برجام ۲ می‌تواند در پی رفع نگرانی‌ها از جانب ایران در زمینه ارسال سلاح به شبه نظامیانی چون حوثی‌ها در یمن، یا گروهای مشخصی در عراق، سوریه یا لبنان و حتی فراتر از آن باشد.

وزیر خارجه سعودی با حمایت از مذاکره دولت آتی آمریکا با ایران مدعی شد: «البته که این مذاکره برنامه موشکی ایران و دیگر برنامه های تسلیحاتی که در اطراف منطقه استفاده می‌شود را نیز شامل شود».

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات از زمان خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران، از این اقدام او استقبال و قدردانی کرده‌اند. این کشورها به همراه رژیم اشغالگر صهیونیست مخالف هرگونه توافق دولت پیش آمریکا با ایران بودند.

با این حال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا از توافق هسته‌ای که مورد توافق کشورهای اروپایی، روسیه و چین بوده، با خروج از آن، این توافق را نقض کرده  و باید قبل از هر چیزی به این توافق برگشته و به تعهدات خود در ذیل آن عمل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان