//
کدخبر: ۲۸۸۱۷۳ //

تعداد آراء جو بایدن به ۸۰ میلیون رسید

رسانه های خارجی اعلام کردند که با ادامه شمارش آراء در سرتاسر ایالتهای آمریکا، تعداد آرای جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور به حدود ۸۰ میلیون رای رسید.

تعداد آراء جو بایدن به ۸۰ میلیون رسید

به نقل از آسوشیتدپرس، آرای شمارش شده و قطعی برای جو بایدن ۷۹ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۶۹۵ رای و آراء دونالد ترامپ ۷۳ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۴۷ رای اعلام کرده است.

پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ نزدیک به ۶ میلیون رای است اما ترامپ همچنان تاکید دارد که وی پیروز انتخابات سوم نوامبر بوده و از قبول شکست در برابر بایدن امتناع کرده است. کمپین ترامپ با ذکر ادعاهای بی‌پایه و اساس چندین شکایت در ایالت‌های کلیدی درخصوص تقلب در انتخابات تنظیم کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،همزمان با ادامه شمارش آرا در ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک، بیش از ۱۵۵ میلیون رای تاکنون شمارش شده‌اند. براساس داده‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و وب‌سایت «پروژه انتخابات آمریکا»، میزان مشارکت مردم در این انتخابات تا به این لحظه ۶۵ درصد کل رای‌دهندگان واجد شرایط برآورد شده است که بالاترین میزان مشارکت از سال ۱۹۰۸ میلادی بوده است.

بسیاری از خبرگزاری‌ها بایدن را با کسب ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ترامپ با ۲۳۲ رای الکترال پیروز این انتخابات اعلام کرده‌اند.

به گزارش هیل، جو بایدن پیش از این با اخذ بیش از ۷۰ میلیون رای یک رکورد جدید را در بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا برجای گذاشته بود. این رکورد پیش از این در اختیار باراک اوباما با ۶۹.۴ میلیون رای در انتخابات ۲۰۰۸ میلادی بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز با کسب بیش از ۷۰ میلیون رای یک رکورد در زمینه بیشترین آرای اخذ شده در بین نامزدهای بازنده انتخابات ریاست جمهوری را ثبت کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۱۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان