//
کدخبر: ۲۸۷۴۸۳ //

توطئه ترور نخست‌وزیر ارمنستان خنثی شد

سرویس امنیت ملی ارمنستان (NSS) اعلام کرد، توطئه ترور نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور و کنترل قدرت به دست گروهی از مقام‌های سابق خنثی شده است.

توطئه ترور نخست‌وزیر ارمنستان خنثی شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان از سه‌شنبه پیش از سوی هزاران معترض تحت فشار قرار گرفته و آنها خواستار استعفای او بر سر آتش‌بسی شده‌اند که پس از شش هفته درگیری،‌ پیشرفت ارضی مهمی برای جمهوری‌ آذربایجان در قره‌باغ به شمار می‌رود.

به گزارش فرتاک نیوز،سرویس امنیت ملی ارمنستان اعلام کرد، رئیس پیشین این نهاد، رئیس سابق جناح پارلمانی حزب "جمهوری‌خواه" و یک کهنه‌سرباز جنگ اکنون در بازداشت به سر می‌برند.  

در بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: این مظنون‌ها در نظر داشتند تا به صورت غیرقانونی قدرت را از طریق قتل نخست‌وزیر به دست آورند و گزینه‌هایی هم برای جایگزینی او مورد بحث قرار داده بودند.

پاشینیان در روزهای گذشته گفت، هیچ چاره‌ای جز امضای این توافق نداشته است و در غیر اینصورت "ضررهای ارضی" بیشتری وارد می‌شد. او گفت، شخصا مسوولیت این "عقب‌گرد" را می‌پذیرد اما درخواست‌ها برای استعفا را رد کرد.

این آتش‌بس جلوی اقدام نظامی در داخل و اطراف قره‌باغ را که از سوی جامعه بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته می‌شود، متوقف کرد. این بخش جمعیت ارمنی‌ دارد. براساس این توافق، ۲۰۰۰ نیروی صلحبان روسیه در این منطقه مستقر می‌شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۴۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان