//
کدخبر: ۲۸۶۹۲۴ //

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات

وزیر امور خارجه آمریکا دربیانیه‌ای اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش با فروش حداکثر ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵ و تسلیحات دیگری از جمله ۱۸ فروند پهپاد ام‌کیو-۹ به امارات موافقت کرده است.

موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه شب طی بیانیه‌ای از موافقت وزارتخانه تحت امرش با فروش جنگنده‌های اف-35 و تسلیحات پیشرفته دیگر به امارات خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز، مایک پامپئو در این بیانیه اظهار داشت: «امارات متحده عربی یک شریک امنیتی قدیمی و حیاتی برای ایالات متحده است. امروز به دستور من، وزارت امور خارجه رسماً تصمیم ما مبنی بر موافقت با درخواست امارات متحده عربی برای خرید تسلیحات پیشرفته به ارزش 23.37 میلیارد دلار را به اطلاع کنگره خواهد رساند.»

وی افزود: «این موافقت شامل حداکثر 50 فروند اف-35 لایتنینگ به ارزش 10.4 میلیارد دلار، 18 فروند هواپیمای بدون سرنشین ام‌کیو-9بی به ارزش 2.97 میلیارد دلار و مجموعه‌ای از مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به ارزش 10 میلیارد دلار می‌شود.»

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: «این مسئله [موافقت با فروش تسلیحات جدید] نشان از عمیق‌تر شدن روابط ما با امارات متحده عربی و توجه ما با نیاز این کشور برای توانمندی‌های دفاعی پیشرفته برای بازدارندگی و دفاع از خود در برابر تهدیدهای فزاینده از جانب ایران است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان