//
کدخبر: ۲۸۶۷۳۰ //

ترامپ ساخت واکسن کرونا و رشد شاخص بورس را به خود نسبت داد

دونالد ترامپ روز دوشنبه در پی نپذیرفتن شکست در انتخابات روز سه شنبه، در پیامی توئئیتری نوشت که خبرهای بسیار خوبی مانند رشد بسیار زیاد شاخص بورس و ساخت واکسن ویروس کرونا در کشورش دارد.

ترامپ ساخت واکسن کرونا و رشد شاخص بورس را به خود نسبت داد

ترامپ در این پیام مدعی شد که واکسن کرونایی که وعده داده بود، در ۹۰ درصد حالات موثر بوده و از دچار شدن شهروندان کشورش به ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می کند. ظاهرا اشاره او به اطلاعیه شرکت داروسازی فایزر در باره ساخت و آزمایش بالینی موفق واکسنی برای ایجاد مصونیت در برابر این ویروس با همکاری یک شرکت آلمانیست.

ترامپ در دوره رقابت های انتخاباتی سوم نوامبر (۱۳ آبان) ۲۰۲۰، به ویژه در چند ماه گذشته و پس از همه گیری گسترده ویروس کرونا و تلفات انسانی بالای بیماری کووید ۱۹ که آسیب های بسیاری به اقتصاد این کشور زد،  بارها تلاش کرد با از وعده ساخته شدن واکسن کرونا پیش از برگزاری انتخابات یا قبل از پایان دوره نخست ریاست جمهوری اش، بهره برداری تبلیغاتی کرده و نظر شهروندان را به خود جلب کند، اما با توجه به عملکرد ضعیف دولتش در زمینه جلوگیری از همه گیری و مبارزه با این ویروس، ناکام ماند.

شبکه اجتماعی توئیتر بامداد یکشنبه (۱۸ آبان) در پی مشخص شدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری و انتشار توئیت ترامپ با ادعای پیروزی با ۷۱ میلیون رای، بر روی آن برچسبی زد که رویش نوشته بود: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی، مورد مناقشه است.

ترامپ در حالی خود را پیروز انتخابات معرفی کرد که آمار رسانه‌های معتبر آمریکا نشان می‌دهد بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب و کامالا هریس به عنوان نخستین زن و رنگین پوست، به مقام معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده است.

با وجود مشخص شدن نتیجه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)،  ترامپ با طرح ادعای تقلب، انتشار سخنان جنجالی و فراخواندن هوادارانش به شورش و آشوب، تاکنون از پذیرش شکست خودداری کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، شبکه اجتماعی توئیتر،  پس از برگزاری این انتخابات، بر روی چند پیام ترامپ مانند ادعای پیروزی در انتخابات، برچسب هشدار دهنده با عنوان گمراه کننده قرار داد و حتی یک سازمان مدافع حقوق بشر خواستار تعلیق حساب توئیتری او پس از طرح ادعاهای نادرست و بی اساس در باره رخ دادن تقلب و دستکاری در روند رای گیری و شمارش شد.

ترامپ پس از ادامه زده شدن برچسب "مورد اختلاف" بر روی پیام هایش در باره انتخابات، این شبکه اجتماعی را بدون نظارت  خواند.

همچنین بازارهای سهام آمریکا و جهان در نخستین روز هفته تازه در پی مشخص شدن رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده، به پیروزی بایدن در انتخابات در برابر رئیس جمهوری کنونی، واکنش مثبت نشان داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان