//
کدخبر: ۲۸۴۲۵۹ //

امضای توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در لیبی

رسانه‌های عربی از امضای توافق آتش بس میان دو طرف اصلی درگیری در لیبی تحت نظارت سازمان ملل در سوئیس خبر دادند.

امضای توافق آتش‌بس میان طرف‌های درگیر در لیبی

 توافقنامه آتش بس میان دو طرف اصلی درگیری یعنی دولت الوفاق طرابلس و شبه نظامیان تحت فرماندهی خلیفه حفتر در مقر سازمان ملل در ژنو تحت نظارت این سازمان امضا شد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی تاکید کرد که دو هیئت کمیته مشترک نظامی(هیئت وابسته به دولت الوفاق طرابلس و هیئت وابسته به خلیفه حفتر) به توافق فراگیری برای آتش بس دست پیدا کرده‌اند.

استفانی ویلیامز خاطر نشان کرد من از پایبندی طرف‌های کمیته نظامی مشترک در دستیابی به توافق برای فراهم کردن آینده بهتری برای لیبی قدردانی می کنم.

وی افزود مسیر دستیابی به توافق دائمی برای آتش بس در لیبی، طولانی و دشوار بود.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، ویلیامز گفت از شایستگی حرفه ای و احترام متقابل طرف های شرکت کننده در مذاکرات تشکر می کنم و  امیدوارم که این توافق موفق به پایان رنج لیبیایی ها شود و بتواند سبب بازگشت مهاجران و آوارگان به سرزمینشان شود.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس هیئت سازمان ملل متحد در لیبی همچنین افزود معتقدم دستاورد لیبیایی ها در ژنو نشانه مهمی برای ملت لیبی به شمار می رود.

ویلیامز خاطرنشان کرد طی هفته های آینده ما باید کارهای زیادی برای اجرای تعهدات وارده در توافق انجام دهیم.

از سوی دیگر رئیس هیئت دولت الوفاق طرابلس(مورد حمایت ترکیه و قطر) در مراسم امضای توافق آتش بس با هیئت اعزامی از سوی خلیفه حفتر(مورد حمایت عربستان،  امارات و روسیه) هم گفت این توافق عامل امنیت و ثبات در تمام خاک لیبی خواهد بود.

وی افزود : ثبات سیاسی و نظامی در لیبی به ساخت کشور کمک می کند و پیام من خطاب به لیبیایی ها این است که در ساخت لیبی متحد و یکپارچه باشید تا کشوری امن و باثبات داشته باشیم.

رئیس هیئت وابسته به شبه نظامیان حفتر هم گفت ما پشتیبان اجرای تصمیماتی خواهیم بود که در ژنو درباره آنها توافق کردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۲۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان