//
کدخبر: ۲۸۱۸۳۷ //

به دنبال ابتلای ترامپ به کووید ۱۹، بایدن با اختلاف ۱۰ درصد پیشتاز است

نظرسنجی جدید نشان داد، پس از مثبت شدن تست کرونای رئیس جمهور آمریکا و اینکه اکثر آمریکایی‌ها معتقدند اگر وی کووید ۱۹ را جدی‌تر می‌گرفت می‌توانست از ابتلا به این ویروس اجتناب کند، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشترین پیشتازی خود را طی یک ماه اخیر به دست آورد.


به دنبال ابتلای ترامپ به کووید ۱۹، بایدن با اختلاف ۱۰ درصد پیشتاز است

این نظرسنجی سراسری خبرگزاری رویترز-پایگاه ایپسوس نشان داد که میزان حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر و رای گروه اصلی طرفدارانش بسیار اندک است؛ گروهی که برخی از اعضای آن در مقابل بیمارستان نظامی "والتر رید" جایی که ترامپ در ان بستری شده است، تجمع کرده‌اند.

ترامپ بارها شدت و جدیت پاندمی کرونا را به عنوان چیزی که "به خودی خود از بین می‌رود و ناپدید می‌شود" رد کرده و با وجود آنکه میلیون‌ها تن از مردم آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس باعث تعطیلی مدارس و کسب و کارها شده، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به خاطر استفاده از ماسک به تمسخر گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز،این نظرسنجی نشان داد، در بین افراد بزرگسالی که قرار است در انتخابات نوامبر شرکت کنند، ۵۱ درصد از بایدن حمایت می‌کنند در حالی که ۴۱ درصد اعلام کرده‌اند که به ترامپ رای خواهند داد. چهار درصد دیگر نیز گفتند نامزد حزب ثالث را انتخاب می‌کنند و چهار درصد دیگر نیز گفتند که هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌اند.

پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن نسبت به ترامپ یک تا دو درصد بیشتر از پیشتازی‌هایی است که بایدن در هفته‌های اخیر به دست آورده بود، اگرچه این افزایش همچنان در دل درصد خطای مثبت و منفی پنج درصد این نظرسنجی قرار دارد.

یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، بایدن برتری اولیه در تضمین به دست آوردن آرای مردمی را حفظ کرده است. اما برای پیروزی ریاست جمهوری، یک نامزد باید تعداد کافی از ایالت‌های دارای آرای الکترال زیاد را به دست آورد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که ترامپ در ایالت‌های کلیدی به اندازه بایدن محبوب است.

ترامپ ۷۴ ساله روز جمعه چند ساعت پس از آنکه در توییتی اعلام کرد به کووید ۱۹ مبتلا شده، به بیمارستان "والتر رید" منتقل شد.

اکثر آمریکایی‌ها همچنان نسبت به این ویروس به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند و این نظرسنجی نشان داد که ۶۵ درصد از جمله ۹ تن از هر ۱۰ فردی که خود را دموکرات اعلام کرده و پنج تن از هر ۱۰ تنی که خود را جمهوری‌خواه اعلام کردند، معتقدند که اگر ترامپ ویروس کرونا را جدی‌تر گرفته بود، احتمالا می‌توانست از ابتلا به این ویروس اجتناب کند.

تنها ۳۴ درصد گفتند که معتقدند ترامپ درباره ویروس کرونا حقیقت را به آنها گفته است در حالی که ۵۵ درصد گفتند که ترامپ حقیقت را نگفته و ۱۱ درصد نیز مطمئن نبودند.

۵۷ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که آنها به طور کلی واکنش ترامپ به پاندمی کووید ۱۹ را تایید نمی‌کنند؛ آماری که نسبت به نظرسنجی هفته گذشته سه درصد افزایش داشته است.

آمریکایی‌ها همچنین عمدتا از محدود شدن انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برای تضمین امنیت همگان حمایت می‌کنند.  

۶۷ درصد از آمریکایی‌ها خواهان توقف کارزارهای انتخاباتی به صورت فیزیکی و حضوری هستند و ۵۹ درصد معتقدند که مناظرات انتخاباتی باید تا زمان بهبودی کامل ترامپ به تعویق بیفتد.

در حال حاضر مشخص نیست که ابتلای ترامپ به کووید ۱۹ چه تاثیری بر مناظره انتخاباتی بعدی خواهد گذاشت؛ مناظره‌ای که برای تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهرماه) برنامه‌ریزی شده است. مناظره انتخاباتی میان کامالا هریس، نامزد معاونت بایدن و مایک پنس، نامزد معاونت ترامپ برای ریاست جمهوری  قرار است روز چهارشنبه برگزار شود.

این نظرسنجی خبرگزاری رویترز-پایگاه ایپسوس دوم تا سوم اکتبر به صورت آنلاین، به زبان انگلیسی و در سراسر آمریکا انجام شد. در این نظرسنجی ۱۰۰۵ فرد بزرگسال آمریکایی شرکت داشتند که شامل ۵۹۶ رای‌دهنده احتمالی می‌شود.

شایان ذکر است که تنها حدود ۶۱ درصد از آمریکایی‌های واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی شرکت کردند.      

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان