//
کدخبر: ۲۸۰۲۹۳ //

واکنش تخت روانچی به نطق مغرضانه پادشاه سعودی

نماینده کشورمان در سازمان ملل به نطق مغرضانه پادشاه سعودی پاسخ داد.


واکنش تخت روانچی به نطق مغرضانه پادشاه سعودی

مجید تخت روانچی گفت: عربستان با درماندگی تمام تلاش می‌کند تا با ایراد اتهام به دیگران، اذهان را از سابقه تاریک و طولانی خود در حمایت از تروریسم، اشاعه اعتقادات افراطی، پراکندن تخم نفاق و کینه،  اقدامات بی ثبات ساز در منطقه و جنایات شش سال گذشته اش در یمن منحرف سازد.

به گزارش فرتاک نیوز،سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد: عربستان دست صلح به سوی ایران دراز کرد و تعامل مثبتی برای ایجاد روابط با تهران داشت.

ملک سلمان در ادامه مدعی شد: نظام ایران سال گذشته پالایشگاه های نفتی عربستان را مورد هدف قرار داد. ایران همچنان به هدف قرار دادن عربستان توسط موشک های بالستیک و پهپاد ادامه می دهد.

وی مدعی شد که تهدیدات ایران نیازمند موضع بین المللی قاطع برای مقابله با گسترش تسلیحات آن و پایان به گفته او ''حمایت از تروریسم'' است.

پادشاه عربستان خاطرنشان کرد: ما در دفاع از امنیت خود سهل انگاری نخواهیم کرد و برای مقابله با تهدیدات ایران، یمن را ترک نخواهیم کرد.

وی همچنین مدعی شد که فشارهای بین المللی علیه ایران باید افزایش یابد تا این کشور به سلاح کشتار جمعی دست نیابد.

سلمان بن عبدالعزیز گفت: عربستان از تلاش های بین المللی برای حل مشکلات برنامه هسته ای ایران استقبال کرد. ایجاد راه حل فراگیر و موضع بین المللی قاطع برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح کشتار جمعی و توقف برنامه موشکی این کشور دو مساله ضروری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان