//
کدخبر: ۲۷۹۷۳۷ //

تمرین مشترک مین روبی آمریکا و انگلیس در«خلیج فارس»

نیروی دریایی آمریکا از انجام تمرین مشترک مین روبی با انگلیس طی روزهای گذشته در خلیج فارس خبر داد.

تمرین مشترک مین روبی آمریکا و انگلیس در«خلیج فارس»

به نوشته «ژورنال ارتش انگلیس» این رزمایش مشترک برای افزایش آمادگی، اشتراک اطلاعاتی و تاکتیکی بین نیروی دریایی دو کشور انجام شد.  در این تمرین کشتی‌های مین روب «وی ای اس دکستروس» و «یو اس اس سنتری»، از سوی آمریکا و از سوی نیروی دریایی انگلیس کشتی‌های مین روب «چیدینگ فولد»  «پنزاناس» و «کاردیگان بی» حضور داشتند.

 این تمرین شامل شبیه سازی شکار مین بود  و علاوه بر شبیه سازی شکار و کشف انواع مختلف مین ، این نیرو‌ها تمرین دفاع  برابر تهدید حملات قایق‌های کوچک را انجام دادند. یکی از فرمانده‌هان نیروی دریایی انگلیس در این زمینه گفت، این اقدام راهبردی نشان دهنده تعهد مشترک برای حفظ امنیت دریایی و اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ چندی قبل نیز یگانهای دریایی فرانسه، آمریکا و انگلیس از رزمایش مین روبی تحت فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس تحت نام «آرتمیس ترایدنت-19» خبر دادند. اهداف این رزمایش نیز «امنیت دریایی و ارسال کمک‌های لازم» در مناطق مین گذاری شده اعلام شد.

ایران بارها مخالفت خود را با استقرار قوای خارجی در منطقه اعلام  و تاکید کرده امنیت منطقه باید توسط کشورهای همسایه و بدون حضور بیگانگان تامین شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۷۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان