//
کدخبر: ۲۷۸۷۰۴ //

اولین پیمان تجاری در دوره پسا برگزیت؛ بریتانیا با ژاپن به توافق رسید

دولت انگلیس امروز جمعه همزمان با بن بست در مذاکراتش با اتحادیه اروپا اعلام کرد که با ژاپن به توافق تجاری دست یافته است.

اولین پیمان تجاری در دوره پسا برگزیت؛ بریتانیا با ژاپن به توافق رسید

به نقل از رویترز، توافق لندن با توکیو اولین پیمان تجاری «مهم» برای انگلیس از زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه سال جاری (بهمن سال گذشته ) محسوب می شود.

به گزارش فرتاک نیوز، بنا به اعلام وزارت تجارت بین المللی بریتانیا، ارزش مبادلات تجاری این کشور با ژاپن در چهارچوب توافق تجاری به دست آمده حدود ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پوند افزایش خواهد یافت.

این توافق به شرکت های انگلیسی امکان می دهد تا برای ۹۹ درصد صادرات خود به ژاپن از تعرفه های گمرکی معاف شوند.

انگلیس در حالی با ژاپن بر سر اصول پیمان تجاری به توافق دست یافته است که پیشرفتی در مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر روابط دو جانبه پس از پایان دوره انتقال برگزیت به دست نیامده است.

لندن و بروکسل اگر تا پایان سال جاری میلادی نتوانند به توافق دست یابند و دوره انتقالی برگزیت را نیز تمدید نکنند، از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی مجبور به اجرای مقررات سازمان تجارت جهانی با اعمال تعرفه های گمرکی بالا خواهند شد.

دولت بریتانیا امیدوار است تا توافق تجاری با ژاپن به تقویت مبادلات شرکت های بریتانیایی با منطقه آسیا و اقیانوسیه منجر شود. با این حال منتقدان برگزیت بر این باور هستند که دستیابی به چنین توافقی نمی تواند اثرات منفی سناریوی عدم دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا را کاهش دهد. بریتانیا هم اکنون حدود نیمی از مبادلات تجاری خود را با ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام می دهد.

نگرانی ها از آینده مبادلات تجاری انگلیسدر حالی افزایش یافته که این کشور با رکود شدید اقتصادی به دنبال محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید کرونا روبرو است. بنا به آمارها اقتصاد بریتانیا ۱۱.۷ درصد نسبت به ماه فوریه (بهمن اسفند) کوچک شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان