//
کدخبر: ۲۷۷۴۲۸ //

وزیر خارجه سابق قطر: باید به حال و وضعیت وخیم عربی گریه کرد

وزیر خارجه سابق قطر در سخنانی با اشاره به سفر هیئت مشترک آمریکا و اسرائیل به ابوظبی، گفت که بایدبرای اوضاع وخیم جهان عرب گریه کرد.

وزیر خارجه سابق قطر: باید به حال و وضعیت وخیم عربی گریه کرد

به نوشته روزنامه فرامنطقهای القدس العربی، حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه سابق قطر با انتشار پیامی در توییتر نسبت به تحولات کنونی جهان عرب در سایه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش فرتاک نیوز، وی در این باره نوشت: نیاز به اینهمه گریه و زاری به دلیل فرود هواپیمای اسرائیلی در ابوظبی نیست؛ زیرا مسأله مهم این است که آیا صلح عادلانه‌ای میان ملت فلسطین و اسرائیلی‌ها وجود خواهد داشت که حق و حقوق دو طرف برای زندگی مسالمت‌آمیز را برآورده کند.

حمد بن جاسم در ادامه در این باره افزود: اگر نیاز به گریه و زاری باشد باید به حال و وضعیت وخیم عربی گریه کرد که مدت کوتاهی نیست درگیر آن هستیم.

روز دوشنبه هیئتی اسرائیلی به ریاست مئیر بن شبات، رئیس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و هیاتی آمریکایی به ریاست جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با همراهی رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سوار بر اولین پرواز تجاری مستقیم تلآویو را به مقصد ابوظبی ترک کردند.

این هیئت در پایان دیدارها و رایزنیهایش با مقامات ابوظبی بیانیه ای سه جانبه را صادر کردند که در این بیانیه آمده است:" معاهده صلح امارات و اسرائیل که تحت نظارت آمریکا انجام شد گامی شجاعانه در مسیر خاورمیانهای باثباتتر و شکوفاتر است!"

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۴۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان