//
کدخبر: ۲۷۷۰۶۵ //

جزئیات نشست اخیر گروه‌های سیاسی عراق با الکاظمی

یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون به تشریح جزئیات بیشتری از نشست اخیر گروههای سیاسی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پرداخت.

جزئیات نشست اخیر گروه‌های سیاسی عراق با الکاظمی

 به نقل از پایگاه عراقی المعلومه، ائتلاف سائرون ضمن تائید حضور این ائتلاف در نشست گروههای سیاسی شیعی با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور به جزئیات بیشتری در این باره پرداخت.

به گزارش فرتاک نیوز، «ریاض المسعودی» نماینده وابسته به ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت: ائتلاف سائرون در نشست گروههای سیاسی شیعی شرکت کرده است.  گروههای شیعی با پیگیری دقیق عملکرد دولت الکاظمی و ثبت اشتباهات انجام شده، این اشتباهات را یادآوری و الکاظمی را متوجه آن کردند.

وی افزود: گروههای سیاسی تصمیم به تداوم این قبیل نشست‌ها با هدف ترسیم خطوط کلی دولت، گرفتند.

المسعودی تاکید کرد: ما به اطلاع الکاظمی رساندیم که ثبات به ویژه در استانهای مرکزی و جنوبی باید برقرار شود و شرایط امن و باثباتی ایجاد شود و اینکه باید روابط متوازنی با همه برقرار شود.

این در حالی است که رسانه‌ها قبلا به نشست اخیر گروههای سیاسی با الکاظمی پس از بازگشت وی از واشنگتن اشاره کرده بودند و اینکه نمایندگان سائرون، حکمت ملی، فتح و ائتلاف دولت قانون عراق در آن حضور داشته‌اند.

الکاظمی در این دیدار گزارشی مفصل درباره نتایج سفر خود به واشنگتن داد، اما نمایندگان ائتلاف فتح عراق مخالفت خود را با نتایج این سفر اعلام و تأکید کردند که نظر خود درباره توافقات با واشنگتن درباره نفت و انرژی را بعد از بررسی‌های لازم به وی خواهند گفت ضمن اینکه موضوع تعیین جدول زمانی سه ساله برای خروج نیروهای امریکایی را «وقت‌کشی و به تعویق انداختن» موضوع دانستند.

در این جلسه بحران مالی و اختلافات با اربیل و همچنین برگزاری انتخابات پیش از موعد و نیز تظاهرات در جنوب عراق و حمله معترضان به دفاتر احزاب در ناصریه و عملیات ترور فعالان مدنی و دستاوردهای دولت در صد روز نخست فعالیتش بررسی شد.

پیش از این «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون الفتح عراق در سخنانی به توضیح مهم‌ترین پرونده‌های مورد بحث در نشست «مصطفی الکاظمی» با رهبران فراکسیون‌های سیاسی پرداخته و اعلام کرده بود: «رهبران گروه‌های سیاسی در جلسه‌ با الکاظمی درباره اتفاقات و اوضاع استان‌های جنوبی گفت‌وگو کردند. رهبران فراکسیون‌ها در این نشست بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات و عدم اجازه به افراد خرابکار برای برهم زدن امنیت کشور تاکید کرده و افزودند از مهم‌ترین مسئولیت‌های دولت الکاظمی اعمال اقتدار دولت و حاکمیت قانون است که می بایست فضای سالم و امنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه ژوئن ایجاد کند. نخست‌وزیر در این نشست متعهد شد که همه اقدامات لازم را برای برقراری امنیت و ثبات و پایان دادن به آشوب و ناامنی و تعرض به اموال دولتی و خصوصی و صدور دستوراتی روشن خطاب به دستگاه‌های امنیتی برای اعمال قانون و بازداشت افراد قانون‌شکن را اتخاذ کند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان