//
کدخبر: ۲۷۷۰۵۴ //

وزیر امور خارجه چین به آلمان می‌رود

وزیر امور خارجه چین از روز سه شنبه سفری اروپایی را آغاز کرده و هفته آینده هم برای مذاکره با مقامات آلمانی درباره موضوعات مهم بین‌المللی به آلمان سفر می‌کند.

وزیر امور خارجه چین به آلمان می‌رود

به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در آستانه سفر "وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین به آلمان برخی نمایندگان پارلمان این کشور طی نامه ای از وزیر امور خارجه کشورشان درخواست کرده اند در دیدار با این مقام چینی موضع آشکاری در قبال تحولات اخیر در این کشور از جمله تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ اتخاذ کند.

به گزارش فرتاک نیوز، آنها همچنین درخواست کرده اند که برلین در قبال سرکوب ادعایی اقلیت مسلمان در این کشور هم واکنش نشان دهد.

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ سفر وانگ یی وزیر خارجه چین به اروپا از روز سه شنبه آغاز شده و به مدت 7 روز ادامه دارد او در این سفر قرار است از 5 کشور اروپایی دیدار کند.

وزیر امور خارجه چین در این تور اروپایی خود به نروژ، ایتالیا، هلند، و سپس فرانسه سفر کرده و در اوایل هفته آینده به آلمان می رود.

این اولین سفر خارجی این مقام ارشد چینی بعد از شیوع بحران کرونا محسوب می شود.

سخنگوی دولت چین اعلام کرده که این سفر اهمیت مناسبات بین این دو منطقه را نشان می دهد. با توجه به وقوع بحران کرونا چین و اروپا می خواهند حمایت های متقابلی را انجام دهند.

سفر وزیر خارجه چین به اروپا عمدتا روی محورهایی چون توسعه شبکه نسل پنجم پرسرعت اینترنت است که نمایندگی آن را هم شرکت هواوی چین برعهده دارد که حالا آمریکا فروش فناوری های آمریکایی به این شرکت را در هر نقطه از دنیا از جمله در اروپا ممنوع کرده است.

از اهداف دیگر حضور "وانگ یی" در کشورهای اروپایی این است که از آنها بخواهد قربانی ذهنیت و تلاش های آمریکا برای راه انداتن جنگ سرد دیگری نشوند و در نظر داشته باشند که پکن به دنبال اعمال دیدگاه های استعماری و سلطه جویانه نیست و هدفش جز همکاری و مشارکت در عرصه های اقتصادی، تجاری و سیاسی موضوع دیگری نیست.

از دیگر مسایلی که وزیر خارجه چین قصد دارد با مقام های اروپایی درباره آنها رایزنی کند موضوع پیشبرد طرح بزرگ راه ابریشم است که بخشی از آن هم به سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا محسوب می شود. بخصوص ایتالیا پیشتر به این برنامه ملحق شده است.

به هر صورت بخش مهمی از سفر وانگ یی در اروپا به تنش های بین چین و آمریکا پیوند خورده است بویژه آنکه همزمان همتای آمریکایی وی به همراه مشاورانش به سرزمین های اشغالی و برخی از کشورهای خاورمیانه و آسیای غربی سفر کرده است تا آنها را ترغیب به فاصله گرفتن از چین کند و یک اتحاد دیگر در نقطه ای دیگر از جهان علیه پکن شکل بدهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان