//
کدخبر: ۲۷۶۷۱۵ //

اقتصاد هند به خاطر کرونا ۲۵ درصد سقوط کرد

رسانه‌های محلی در هند با اشاره به ارزیابی مؤسسه رتبه‌ندی ICRA درباره تبعات فاجعه بار شیوع ویروس کرونا اعلام کردند که در سه ماهه دوم سال جاری اقتصاد هند 25 درصد سقوط کرده است.

 اقتصاد هند به خاطر کرونا 25 درصد سقوط کرد

به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی هندی با اشاره به ارزیابی مؤسسه رتبه‌بندی ICRA اعلام کردند که اقتصاد این کشور بزرگ آسیایی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن 25 درصد سقوط کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز، این مؤسسه در گزارش خود آورده است که هم تولید ناخالص داخلی و هم میزان ارزش افزوده ناخالص در سه ماهه دوم سال جاری در هند کاهش یافته است.

این مؤسسه رتبه‌بندی می‌گوید دلیل سقوط تولید ناخالص داخلی و به طور کلی اقتصاد هند این بود که به خاطر محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در کل این کشور بسیاری از صنایع و زیرمجموعه‌های آنها فلج شده و ضررهای سنگینی را متحمل شده‌اند.

مؤسسه رتبه‌بندی ICRA  حاکی از آن است که در سه ماهه دوم سال 2020 میزان تولید صنعتی 40 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته و این در حالی است که فعالیت‌های اقتصادی هم به خصوص در حوزه ساخت و ساز، بازرگانی، هتلداری، حمل و نقل و دیگر حوزه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

کارشناسان اقتصادی همچنین اعلام کردند که اعمال محدودیت در مسافرت، گردشگری، و فعالیت هتل‌ها در راستای تلاش برای کنترل شیوع کرونا به شدت بر صنعت گردشگری و هتلداری این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

آدیتی نایار، کارشناس ارشد مؤسسه رتبه‌بندی ICRA می‌گوید ارزیابی ما بر مبنای اطلاعات موجود درباره حجم و سوددهی صنایع و بخش‌های مختلف خدماتی، هزینه‌کردهای دولتی، و اطلاعات از بخش‌های غیررسمی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان