//
کدخبر: ۲۷۶۶۲۵ //

الکاظمی در اردن بر ضرورت حفظ وحدت و استقلال کشورهای منطقه تاکید کرد

الکاظمی در نشست سه جانبه با رهبران اردن و مصر در امان بر حق ملت فلسطین در برخورداری از کشور مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد و برای بحران‌های منطقه هم یک راه حل سیاسی جامع را که ضامن وحدت و استقلال کشورهای منطقه و یکپارچگی آن باشد، ضروری دانست.

الکاظمی در اردن بر ضرورت حفظ وحدت و استقلال کشورهای منطقه تاکید کرد

 «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر موضع کشورش در حمایت از مسئله فلسطین، دیدگاه عراق را برقراری روابط با کشورهای همسایه و راه حل سیاسی برای بحران‌ها در منطقه عنوان کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الکاظمی در نشست سه جانبه با رئیس جمهور مصر و شاه اردن پس از ستودن روابط تاریخی و محکم کشورش با اردن و مصر گفت: «منطقه ما نیازی به جنگ‌ها و کشمکش‌هایی جدید ندارد، بلکه باید در کنار هم بایستیم و برای امنیت، ثبات و توسعه و زندگی بهتر مردمانمان تلاش کنیم و برای ساختن صلح با یکدیگر همکاری کنیم».

نخست وزیر عراق گفت: «عراق متعهد به یک چشم انداز استراتژیک است که از ثبات منطقه حمایت می‌کند و فرصتی برای آرامش ایجاد می‌کند و این مسیر با ادامه گفت‌وگوهای بین بازیگران فعال و موثر در سطح منطقه ساخته شده است».

الکاظمی با بیان اینکه عراق به برقراری روابط متعادل با همه کشورهای همسایه پایبند است و  به حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات خود اهمیت می‌دهد، گفت: «عراق  با برادران و دوستان خود در چارچوب احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی همکاری می‌کند».

نخست وزیر عراق گفت:«ما مشتاقانه می‌خواهیم آینده‌ای روشن ایجاد کنیم که با توجه به ارزش‌های صلح، همزیستی، ثبات ، رفاه و عدالت اجتماعی ، زندگی شایسته‌ای را در اختیار هموطنانمان قرار دهد»

الکاظمی افزود:«ما امروز گرد هم آمدیم در حالی که از ارزش‌های ریشه دار خود به نفع کشورها و ملت‌هایمان حمایت می‌کنیم و بر موضع ثابت عراق در حمایت از آرمان فلسطین و حق مردم فلسطین در تأسیس کشور خود به پایتختی قدس شریف آن تأکید می‌کنیم».

نخست وزیر عراق  بر اهمیت اراده جمعی برای شکست تروریسم و ​​از بین بردن آن از طریق همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی و مقابله با همه کسانی که از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، تاکید کرد و گفت:« تکمیل نبرد با گروه‌های تروریستی در سایه پیروزی حاصل شده توسط عراق در نبرد خود با گروهک تروریستی داعش امری ضروری است».

الکاظمی در ادامه تاکید کرد:« عراق خواهان یک راه حل سیاسی جامع برای بحران‌های منطقه بر اساس منافع مشترک تاریخی بین ملت‌هاست به گونه‌ای که وحدت و استقلال کشورهای منطقه و یکپارچگی آنها و سرنوشت ملت‌هایشان مصون بماند و امکان حفظ امنیت ملی را فراهم آورد».

وی تصریح کرد: «چشم انداز عراق اجتناب از درگیری‌ها و دستیابی به تکامل و همکاری بین سه کشور از طریق توسعه مناطق صنعتی مشترک اقتصادی است».

الکاظمی بر لزوم ایجاد شراکت‌های استراتژیک چند جانبه با هدف تقویت حضور اقتصاد عراق به طور مشترک با اقتصاد کشورهای عربی در راستای دستیابی به ثبات و رفاه بیشتر تاکید کرد.

وی افزود: «ما به دنبال این هستیم که افق‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در زمینه‌های انرژی، برق، زیرساخت‌ها، بازسازی، حمل و نقل و بهداشت باز کنیم».

به گزارش فرتاک نیوز؛ نخست وزیر عراق گفت: «روابط تاریخی و جغرافیایی که عراق را با برادران خود در اردن و جمهوری عربی مصر پیوند می‌دهد  به ما فرصت می‌دهد تا زمینه‌ای برای ایجاد منافع مشترک اقتصادی ایجاد کنیم به گونه‌ای که برنامه مشارکت‌ در سرمایه گذاری بلند مدت و مبادلات گسترده تجاری و همچنین غنی سازی بازارهای عراق ، اردن و مصر با محصولات مشترک این کشورها  به شکلی که به تقویت حضور بازار عربی کمک می‌کند فراهم شود.

وی بار دیگر بر ارزش‌های صلح عراق با برادران و دوستان و ضرورت فراهم شدن بستر دائمی برای ایجاد گفت‌‌وگو و جایگزین کردن تفاهمات به عنوان جایگزین کشمکش‌ها تاکید کرد و گفت: «ملت‌های ما دیگر تحمل درگیری‌های بیشتری را ندارند. جوانان ما اراده ساخت آینده بهتر را دارند، اراده برای ایجاد یک واقعیت بهترو وظیفه همه ما این است که این اراده را به واقعیت‌ها و برنامه‌های عملی تبدیل کنیم که زبان جنگ را جایگزین زبان توسعه و ساخت و ساز کند تا به فرصت‌های پیشرفت و صلح دست یابیم».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان