//
کدخبر: ۲۷۶۶۱۲ //

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ظریف دیدار کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ظریف دیدار کرد

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ظهر امروز در مرکز مطالعات وزارت امور  خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

گروسی روز گذشته  وارد تهران شد و امروز با علی اکبر صالحی دیدار کرد. دو طرف پس از پایان دیدار میان خبرنگاران حاضر شدند و به سؤال‌های آنها پاسخ دادند.

به گزارش فرتاک نیوز؛ مدیرکل آژانس به خبرنگاران گفت: باعث افتخار است که بار دیگر به ایران بعد از چند سال برمی‌گردم، این بار به‌عنوان مدیرکل آمده‌ام. ما دوستی فوق‌العاده‌ای با دکتر صالحی داریم. قرار بود سال گذشته به ایران بیایم اما به‌دلیل همه‌گیری کرونا نشد. خیلی طبیعی بود که به‌عنوان مدیرکل و زودتر در دوران تصدی خود بیایم. ما دستورکار وسیعی از موضوعات را داریم. ما بحث‌های گسترده‌ای داشتیم و بحث‌های ما ظرف چند ساعت آینده ادامه خواهد یافت.

گروسی در ادامه گفت: آژانس نه بر اساس تمایلات برخی بلکه بر اساس استانداردها و ابزارهای حقوقی فعالیت می‌کند. ما یک سری پادمان و پروتکل‌ها داریم که اینها کارکرد آژانس را هدایت می‌کنند. آژانس در عمر 70ساله سعی کرده است که عملکرد فنی داشته باشد، طبیعی است که شاید برخی تصور داشته باشند که برخی از اینها برای اهداف شرورانه استفاده کنند، من نمی‌توانم برخی را از این تصور منع کنم، اما مطمئنم که آژانس رویکردی بی‌طرفانه در دوران من خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان