//
کدخبر: ۲۷۶۳۹۹ //
کوشنر:

توافق با اسرائیل، احتمال فروش اف۳۵ به امارات را بیشتر کرده است

داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا گفت که توافق برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، احتمال فروش جنگنده‌های رادارگریز اف۳۵ به امارات را افزایش داده است.

توافق با اسرائیل، احتمال فروش اف۳۵ به امارات را بیشتر کرده است

«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مسوول پیشبرد طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم «معامله قرن» نیز هست، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان از افزایش احتمال فروش جنگنده‌های پنهانکار (رادارگریز) اف۳۵ به امارات متحده عربی گفت.

به گزارش فرتاک نیوز، کوشنر در گفت‌وگو با «فرید زکریا» مجری سی‌ان‌ان گفت که آمریکا در حال بررسی فروش این جنگنده پیشرفته به امارات متحده عربی است و توافق ابوظبی با تل‌آویو احتمال عملی شدن آن را افزایش می‌دهد.

سی‌ان‌ان پیشتر نیز گزارش داده بود که کوشنر به صورت مخفیانه برای فروش این جنگنده‌ها به امارات تلاش می‌کند؛ اما رژیم صهیونیستی با این فروش مخالف است و می‌گوید که این کار می‌تواند برتری نظامی تل‌آویو را در منطقه تحت تاثیر قرار داده و فروش سلاح‌های بسیار پیشرفته را به کشورهای عربی عادی کند.

کوشنر پرسش زکریا را مبنی بر اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موضوع الحاق (اشغال) بخش‌هایی از کرانه باختری را در میان انداخت تا بدون هیچ اقدام و از دست دادن چیزی امتیاز بزرگی از کشورهای عربی بگیرد، بدون پاسخ گذاشت.

وی در عین حال با این ادعا که امارات متحده عربی مدت‌ها است که برای خرید اف۳۵ تلاش می‌کند و ایران نمی‌خواهد این اتفاق بیافتد، افزود که آمریکا در حال بررسی تاثیر فروش این تسلیحات به امارات بر برتری نظامی رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو پیشتر وجود توافق تسلیحاتی در خلال عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو را تکذیب کرده است. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که او با فروش جنگنده‌های اف۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته به هر کشوری در خاورمیانه از جمله اعراب که توافق صلح با اسرائیل دارند، مخالف است. 

«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با بیان اینکه تغییری در سیاست‌های این رژیم مبنی بر نفروختن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عربی ایجاد نشده است، گفت: توافقی برای فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات وجود ندارد.

اما مقام اماراتی به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته است که نتانیاهو توافق تسلیحاتی بین آمریکا و امارات را به عنوان بخشی از روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو پذیرفته است.

از طرف دیگر نیز کاخ سفید در بیانیه‌ای که در رسانه‌های عبری زبان منتشر شد، مدعی است که هیچ توافق تسلیحاتی محرمانه‌ای در رابطه عادی‌سازی اسرائیل و امارات وجود ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان