//
کدخبر: ۲۷۴۱۱۱ //

نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال تشکیل یک حزب راستگرای جدید

یک رسانه عبری زبان از تلاش غیررسمی نخست‌وزیر اسرائیل برای تشکیل یک حزب راستگرای جدید پرده برداشت.

 نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال تشکیل یک حزب راستگرای جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به شکل غیررسمی برای تشکیل یک حزب راستگرای جدید به ریاست "حاییم پپس"، معاون سابق خود تلاش می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، حاییم اکنون رئیس شهرک "مودیعین" است.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت، هدف از تشکیل این حزب مشارکت در انتخابات آینده اسرائیل است.

در همین حال، یک منبع در حزب حاکم لیکود اظهار کرد: هدف از این اقدام اجازه دادن به یک حزب راستگرای جدا از لیکود برای مشارکت در انتخابات و افزایش رأی‌های احزاب راست در انتخابات آتی است تا بدون احتیاج به احزاب دیگر ۶۱ صندلی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به خود اختصاص دهند.

طبق نوشته این رسانه عبری زبان، نتانیاهو به تمامی احزاب راستگرا اعتماد ندارد و نمی‌تواند اطمینان داشته باشد که به کمک این احزاب فراکسیون اکثریت متشکل از ۶۱ نماینده را در کنست تشکیل دهد و به همین دلیل به طور محرمانه درصدد تشکیل یک حزب راستگرا است.

مسأله تصویب بودجه اسرائیل به موضوع اختلافی میان نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی نتانیاهو تبدیل شده است.

درحالی که نتانیاهو بر تصویب بودجه برای یک سال مالی تأکید دارد، درمقابل گانتس اخیراً به اعضای حزب "آبی ـ سفید" اعلام کرده است که به موضعش درباره تصویب بودجه برای دو سال مالی پایبند است.

این اختلاف گمانه‌زنیها درباره فروپاشی دولت ائتلافی اسرائیل را افزایش داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان