//
کدخبر: ۲۷۳۸۸۹ //

چین قاطعانه با مبادلات رسمی آمریکا و تایوان مخالف است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سفر وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و هیئت‌ همراه او به تایوان گفته این سفر، وضعیت صلح و ثبات این کشور را به خطر می‌اندازد.

چین قاطعانه با مبادلات رسمی آمریکا و تایوان مخالف است

 پکن امروز (چهار‌شنبه) به سفر «الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا و هیئت‌ نمایندگان همراه وی به تایوان واکنش نشان داد.  

به گزارش فرتاک نیوز؛ به نوشته خبر‌گزاری فرانسه، «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته این سفر وضعیت صلح و ثبات در تایوان را به خطر می‌اندازد. 

ونبین در نشستی خبری گفت: «چین قاطعانه با مبادلات رسمی آمریکا و تایوان مخالف است.»

وی افزود: «ما از آمریکا می‌خواهیم که از اصول سیاست "چین واحد" پیروی کند... مبادلات رسمی با تایوان را به هر شکلی را متوقف ... و از اعزام سیگنال‌های اشتباه به نیرو‌های مستقل تایوان خودداری کند.» 

خبر‌گزاری رویترز بر اساس گفته الکس اِیزار گزارش داده که وی قرار است به همراه هیئت ‌نمایندگانی در روزهای آینده به تایوان سفر کنند. 

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفته از سال ۱۹۷۹ تاکنون این بالاترین سطح دیدار یکی از مقامات کابینه دولت آمریکا با دولت تایوان است. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده که اِیزار قرار است از طرف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، با همتای خود، مسئولان مقابله با بیماری کووید-۱۹ و متخصصان این حوزه در تایوان دیدار کند.

وزارت امور خارجه چین نیز دو ماه گذشته ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های واشنگتن در تحریک تایوان به جدایی از چین تأکید کرد که اینگونه سیاست‌های ایالات متحده به شدت به روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات تنگه تایوان خدشه وارد می‌کند.  

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره تلاش‌ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

این در حالی است که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن با وجود مخالفت پکن، همچنان به فروش تسلیحات به تایوان ادامه می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۸۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان