//
کدخبر: ۲۷۲۰۰۵ //

انفجار تروریستی در منطقه ای شیعه نشین در پاکستان ده‌ها زخمی برجای گذاشت

انفجار تروریستی روز پنجشنبه در بازار شهر «پاراچنار» منطقه شیعه نشین در شمال غرب پاکستان دست کم ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

انفجار تروریستی در منطقه ای شیعه نشین در پاکستان ده‌ها زخمی برجای گذاشت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از منابع خبری پاکستان، بر اساس اعلام پلیس منطقه پاراچنار حال برخی از زخمی‌های انفجار امروز وخیم است و گفته شده که احتمال تلفات جانی وجود دارد.

پلیس پاکستان در منطقه «کُرم»  که شهر پاراچنار مرکز آن است، افزود: ۲۰ غیرنظامی در انفجار تروریستی در «بازار طوری» این شهر که اکثریت آن را جمعیت شیعه تشکیل می‌دهد؛ زخمی شدند.

مجروحان به بیمارستان شهر پاراچنار منتقل شدند و نیروهای پلیس محل حادثه را تحت کنترل خود گرفته و تحقیقات برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را آغاز کرده‌اند.

تاکنون مسئولیت این بمب گذاری را هیچ گروهی نپذیرفته است اما مقام‌های دولتی محلی گروه‌های غیرقانونی و افراط گرا را در این موارد مقصر می‌دانند.

منابع خبری پاکستان روزهای اخیر از درگیری‌ها میان گروه‌های افراطی با جامعه شیعیان خبر داده و گفته بودند که شبه نظامیان برای تصرف زمین‌های کشاورزی و مسکونی شیعیان دست به درگیری‌های مسلحانه با این افراد زده و به گفته برخی از منابع آگاه، برخی از افراد شیعه قربانی این حملات شده‌اند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله‌ای کُرم در شمال غرب پاکستان قرار دارد که سال گذشته میلادی همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه که اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

طی سال‌های گذشته گروه‌های تروریستی ضدشیعه در پاکستان معروف به «لشکر جهنگوی العالمی» و از جمله گروه‌های وابسته به داعش و تحریک طالبان همواره مسئولیت عملیات‌های انتحاری، بمب گذاری و ترورهای هدفمند در شهر پاراچنار را برعهده گرفته‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان