//
کدخبر: ۲۷۱۹۹۵ //

سلطان عمان تعدادی از معارضان این کشور را عفو کرد

سلطان «هیثم بن طارق» تعدادی از معارضان عمانی مقیم در کشورهای اروپایی را عفو کرد و قرار است آن‌ها به زودی به کشورشان بازگردند.

سلطان عمان تعدادی از معارضان این کشور را عفو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

وبسایت‌ها و صفحات اجتماعی عمانی امروز (پنج‌شنبه) از دستور «هیثم بن طارق» سلطان این کشور برای عفو تعدادی از معارضان عمانی مقیم در کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس خبر دادند.

به نوشته وبگاه القدس العربی، سفارت عمان در لندن نیز مقدمات لازم برای بازگشت معارضان به کشورشان را انجام داده و تضمین لازم برای «آغاز یک زندگی جدید در کشورشان» را به آن‌ها داده است.

در همین راستا «ترکی البلوشی» از روزنامه‌نگاران مخالف عمانی، در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ این خبر را تأیید کرد و گفت که عفو سلطان هیثم بن طارق تعدادی از عمانی‌هایی که در انگلیس ویزای پناهندگی داشتند را شامل شده است.

فعالان عمانی نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که چهار تن از مخالفین به نام‌های «سعید جداد»، «معاویه الرواحی»، «نبهان الحنشی» و «مظاهر العجمی» شامل این عفو شده‌اند.

«سعید جداد» در صفحه شخصی خود در توئیتر و یوتیوب نیز در ویدئویی از سلطان عمان تقدیر و تشکر کرد.

«قابوس بن سعید» سلطان فقید عمان نیز در زمان خود نیز دستور عفو بخشی از معارضان را  صادر کرده بود.

به نوشته القدس العربی، فرمان عفو سلطان عمان می‌تواند ضربه‌ای شدید به برخی کشورهای منطقه به ویژه امارات باشد که از معارضان عمانی حمایت کرده و برای بر هم زدن اوضاع این کشور تلاش می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان